» شهرستان » انار کازرون به بازار آمد
شهرستان
کد خبر:34570 | ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳

انار کازرون به بازار آمد

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انار از هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
آقایی با بیان اینکه میانگین تولید انار در باغ‌های شهرستان کازرون ۴۰ تن در هکتار است افزود: پیش بینی شده است امسال حدود ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ فرهمند آقایی تصریح کرد: شهرستان کازرون دومین قطب تولید انار در استان فارس است و محصول انار این شهرستان علاوه بر سایر نقاط استان فارس به استان‌های هم‌جوار و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گفته آقایی؛ عمده‌ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان کازرون شامل رباب، بریت، اتابکی و میخوش است که رقم رباب مرغوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از ارقام جدید که در سال های اخیر کشت شده است می توان به رقم واندرفول اشاره کرد که یک رقم تجاری و مناسب صادرات می باشد.

وی در ادامه گفت:با توجه به نبود صنایع فرآوری کافی در محصول انار این شهرستان، از سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع تبدیلی حمایت می‌شود.

از این محصول تولیدی علاوه بر محصول تازه خوری در تهیه رب انار ،آب انار لواشک و دیگر فرآورده ها استفاده می شود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×