» تکنولوژی » ایلان ماسک در تگزاس فرودگاه اختصاصی می سازد
تکنولوژی
کد خبر:64 | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۴

ایلان ماسک در تگزاس فرودگاه اختصاصی می سازد

پرتو جنوب زمان مطالعه: 12 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که شرکت‌هایی در تگزاس آمریکا دارد، ظاهرا این بار قصد دارد فرودگاه خصوصی در آن منطقه بسازد. هرچند هنوز برنامه زمانی و موقعیت مکانی دقیق فرودگاه مذکور تایید نشده است.

ساخت فرودگاه مستلزم رعایت قوانین و مقررات مختلفی است و مدیرعامل تسلا اگر بخواهد واقعا چنین کاری را به سرانجام برساند، مجبور است کارهای مختلفی انجام دهد. به گفته منابع آگاه، ایلان ماسک چنین تصمیمی را دنبال می‌کند ولی هنوز موقعیت مکانی دقیق این پروژه مشخص نشده است.

فرودگاه خصوصی ایلان ماسک در تگزاس

با وجودی که اطلاعات زیادی در مورد فرودگاه خصوصی ایلان ماسک در دست نیست، اما به گفته برخی منابع آگاه این فرودگاه به زودی به مرحله توسعه و بهره‌برداری می‌رسد و احتمالا محل آن در تگزاس خواهد بود. یکی از منابع آگاه به زمان آغاز توسعه فرودگاه اختصاصی ایلان ماسک اشاره‌ای نمی‌کند اما می‌گوید این فرودگاه احتمالا در شرق آستین و نزدیک باستروپ خواهد بود.

منطقی است که مدیرعامل تسلا چنین موقعیت مکانی را برای فرودگاه خصوصی خود در نظر بگیرد زیرا چندین شرکت وی از جمله کمپانی بورینگ و اسپیس ایکس در این منطقه تگزاس واقع شده‌اند. ایلان ماسک در دسامبر ۲۰۲۱ مقر اصلی این شرکت‌ها را از سیلیکون ولی به تگزاس منتقل کرد و این طبیعی است که بخواهد در فکر توسعه مقر خود باشد.

ایلان ماسک هزاران هکتار زمین در مرکز تگزاس دارد. از جمله این اراضی ۲۱۰۰ هکتار در Giga Texas است. این بدان معناست که فرودگاه جدید علاوه بر اینکه برای سفر با جت خصوصی را برای ایلان ماسک و سایر مدیران فراهم می‌کند، می‌تواند برای خدمت‌رسانی به شرکت‌ها نیز مفید باشد.

هنوز مشخص نیست مدیرعامل تسلا چه مساحتی را برای فرودگاه خود اختصاص داده است. با این وجود، انتظار می رود این فرودگاه مجهز به باند ۶۲۹ متری (۶۰۲۵ فوت) و بیش از ۳۹.۶ کیلومتر مربع فضای آشیانه محلی باشد.

در حال حاضر ایلان ماسک یک جت گلف استریم G650 مدل ۲۰۱۵ دارد و از آن استفاده می‌کند. هرچند گفته می‌شود وی تصمیم گرفته یک جت خصوصی جدیدتر سفارش داده که اوایل ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شود. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی تعداد سفرهای ایلان ماسک به تگزاس افزایش یافته است و سفارش چنین جت شخصی لازم به نظر می‌رسد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×