» شهرستان » بررسی وضعیت سرویس مدارس و طرح پروژه‌های جدید در جلسه شورای آموزش و پرورش کازرون
شهرستان
کد خبر:33218 | ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴

بررسی وضعیت سرویس مدارس و طرح پروژه‌های جدید در جلسه شورای آموزش و پرورش کازرون

پرتو جنوب

یکصد و نود و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کازرون با حضور اعضای این شورا در فرمانداری ویژه کازرون تشکیل شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کازرون؛ در ابتدای این نشست ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته، هریک از مسئولین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در این رابطه پرداختند.

سرویس مدارس
از جمله موضوعات مورد بحث، بررسی تفاوت هزینه سرویس‌های روستایی و اتخاذ تدبیری جهت رفع این مشکل بود که بنا شد از طریق دهیاری‌ها و با هماهنگی بخشداری، رانندگان و دیگر متولیان امر، این مسئله پیگیری شود تا طبق معیاری عادلانه، نرخ کرایه بر اساس مسافت یا منطقه تعیین گردد‌.

همچنین با توجه به قانون، رایگان شدن سرویس مدارس استثنایی ابتدایی پیگیری شد که همچون سال‌های گذشته، شهرداری جهت تخصیص بودجه برای سال جاری و رایگان شدن سرویس این مدرسه قول مساعد داد.

از سویی تشریح گردید که مدارس جهت تهیه سرویس برون شهری با قیمت متوازن، درخواست خود را از طریق سازمان حمل و نقل شهرداری دنبال کنند.

مجوز سمپاد
در ادامه با توجه به ظرفیت مناسب کازرون، پیرامون اخذ مجوز مدارس سمپاد تیزهوشان برای دوره متوسطه اول دخترانه و پسرانه، گفتگو و مصوب شد تا ضمن مکاتبه اداره آموزش و پرورش، این مهم از سوی نماینده مردم در مجلس پیگیری شود.

پنل خورشیدی
سپس آخرین وضعیت پروژه احداث پنل‌های خورشیدی در مدارس تشریح گردید. که بر همین اساس با اعلام آمادگی مساعدت فرزند خیر نیک‌اندیش مرحوم نمازی‌فرد، پیمانکار مشخص شده و پروژه از مدارس سه‌گانه حضرت فاطمه زهرا(س) نمازی‌فرد، شروع می‌گردد. که در آینده قول اجرای این پروژه در تعداد ۲۰ مدرسه داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در این خصوص افزود: نماینده محترم مردم در مجلس با معاون وزیر نیرو صحبت کرده‌اند که بنا شده برای هر مدرسه‌ی مجری، ۲۰۰ میلیون تومان وام در زمینه پنل خورشیدی تخصیص داده شود تا با همکاری لازم، نصب پنل برای دیگر مدارس نیز رقم بخورد.

جمشیدی همچنین متذکر شد: این برق تولیدی وارد چرخه برق شهرستان خواهد شد و درآمد حاصل از آن نیز به مدارس داده می‌شود تا ضمن نگهداری و مراقبت از پنل‌ها، هزینه‌های مربوطه رفع شود.

نوسازی مدارس
از جمله دیگر مباحث مطرح شده، حول محور نوسازی مدارس بود؛ که ضمن اعلام انتقادات جدی اعضای شورا از جمله رئیس شورا و مدیر آموزش و پرورش از کم توجهی برخی مسئولین مربوطه استان در نیمه تمام گذاشتن مدارسی که نزدیک به بهره‌برداری هستند، به بررسی وضعیت اینگونه مدارس پرداخته شد.

در این جلسه مطرح شد: متاسفانه تعداد قابل توجهی از مدارس هستند که تنها ساختمانی جزیی و نیمه تمام (حتی در حد سرویس بهداشتی دارند) اما همتی از سوی نوسازی مدارس برای اتمام و یا راه اندازی آنها دیده نمی‌شود.

آب مدارس
در بخش دیگری از جلسه به مباحثه پیرامون انشعابات و آب‌های مدارس پرداخته شد و بنا گردید با بررسی اسناد مربوط به قانون هفتم توسعه، نسبت به حل این مسئله راه‌گشایی شود.

کلاس بی معلم نداریم
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون در این جلسه ضمن اشاره به وجود برخی فشارها و حساسیت‌های بی‌مورد برای جابجایی معلمین و یا دانش‌آموزان گفت: با اتخاذ تدابیری، ابلاغ کادر آموزشی مدارس حل شد تا مدرسه‌ای بدون معلم نماند و همه کلاس‌ها دارای معلم باشند.

قطب بندی مدارس نداریم
جمشیدی سپس به معضلات ثبت نام در برخی مدارس اشاره و اظهار کرد: بعضا حساسیت‌‌ها و نگرانی‌های بی‌جا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در بین برخی والدین وجود دارد که با وجود حذف قطب‌بندی مدارس، موجب بروز دسته‌بندی خودساخته و فشار به مجموعه تعلیم و تربیت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که همه مدارس و معلمین توانایی مناسبی دارند و تنها مدرسه تیزهوشان متوسطه دوم و مدارس نمونه دولتی ها که آزمون ورودی دارند، شرایط ورودی‌شان خاص است؛ وگرنه بقیه مدارس یکنواخت بوده و نباید ثبت‌نام در هرکدام از مدارس موجب نگرانی بی‌مورد باشد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در ادامه با هشدار نسبت به تعطیلی مدارس روستایی، متذکر شد: در صورت فراگیری ثبت‌نام دانش آموزان از روستا به شهر و تعطیلی مدارس روستایی، شرایط نامناسب آموزشی رقم خواهد خورد.

وی گفت: نیروهای مدارس روستا چیزی کمتر از مدارس شهری ندارند. لذا از بخشدار و شوراهای روستا خواهشمندیم که با حمایت و همکاری، اجازه ندهند که مدارس روستایی از حدنصاب راه اندازی خارج شوند.

گفتنی است مصوب شد که درخواست اصلاح حریم مدارس در برخی نقاط روستایی، براساس مصوبات بالادستی پیگیری شوند.

تحلیل نتایج کنکور
در این جلسه پیشنهاد اعلام آمار تفصیلی قبولی کنکور در شهرستان کازرون براساس رشته ها و میزان درصد پاسخ دهی به سوالات بیان شد تا ضمن تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها، زمینه بهبود نتایج در سال‌های آتی فراهم گردد.

از سویی دیگر با توجه به فشار روانی بر نوجوانان و دانش آموزان متوسطه دوم بر اثر کنکور و موسسات آموزشی، بنا گردید تا عواقب آن بررسی و برای کاهش استرس‌ها برنامه‌ریزی شود.

همچنین مصوب شد تا به جهت آسیب شناسی معضلات تربیتی، چالش‌های سلامتی، بهداشتی و تاثیرات روانی کنکور، جلساتی با محوریت مسائل پرورشی، تربیتی و افزایش مهارت‌های فردی برگزار و با حضور کارشناسان، بررسی تخصصی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد تا توسعه رشته های جدید هنری برای هنرستان‌های پسرانه بررسی و شرایط راه‌اندازی آنها نیز فراهم گردد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×