» آرشیو » آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان/ آبگیری سد کهیر کنارک با دستور رئیسی
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:2532 | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان/ آبگیری سد کهیر کنارک با دستور رئیسی

پرتو جنوب

عملیات اجرایی طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور  آغاز شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما استانی نیست و در این سفر حضور ما در سواحل مکران خواهد بود و از پروژه‌های این بخش بازدید خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت: اجرای عدالت برای همه نقاط استان مهم است و مبنای ما برای اجرای عدالت آمایش سرزمینی است و در این منطقه باید کار‌های بیشتری برای توسعه استان صورت گیرد.

سد کهیر کنارک با دستور رئیس جمهور آبگیری شد

سد کهیر کنارک به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان سیستان و بلوچستان با ۳۴۳ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن به ارتفاع ۵۵ متر امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور آبگیری شد.

 

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان

عملیات اجرایی طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان در مجموع با پیشرفت فیزیکی ۱۱.۳ درصد و پیش بینی حجم سرمایه گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

 

بازدید هوایی رئیس جمهور از سواحل مکران

رئیس جمهور که منظور انجام سفری یک روزه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین از مجموعه کشت و صنعت مکران کنارک و جاذبه گردشگری دماغه راشدی بازدید کرد.

شرکت در نشست شورای اداری، معتمدان و روحانیان، دیدار و گفتگو با تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح های مختلف از جمله برنامه های سفر یک روزه سیدابراهیم رئیسی به استان سیستان و بلوچستان است.

همچنین افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×