» شهرستان » پیگیری مشکلات بخش کشاورزی کازرون و کوهچنار در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی
شهرستان
کد خبر:33765 | ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱

پیگیری مشکلات بخش کشاورزی کازرون و کوهچنار در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی

پرتو جنوب

در دیدار نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار با وزیر جهاد کشاورزی، مسایل و مشکلات کشاورزی در حوزه های آبرسانی، برق رسانی، بهسازی جاده بین مزارع و احداث شهرک کشاورزی در منطقه پیگیری شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف کازرون و کوهچنار، روز شنبه مورخ ۲۱ مهرماه دکتر غلامرضا دهقان ناصرآبادی با غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار نماینده مردم با تأکید بر توسعه صنعت کشاورزی با روش های نوین و صنایع وابسته، اظهار داشت: اقتصاد کشاورزی اصلی ترین اقتصاد منطقه بوده و راه معیشت و درآمد بخش عمده ای از جمعیت مردمان شهرستان های کازرون و کوهچنار می باشد.

دهقان ضمن مطرح کردن برخی معضلات و مشکلات کشاورزان، خواستار رفع کامل موانع این قشر زحمتکش و تولید کننده شد.

در این دیدار، وزیر جهاد کشاورزی ضمن موافقت با درخواست های دکتر دهقان ناصرآبادی، دستورات لازم جهت تحقق هرچه سریعتر موارد ذیل را صادر نمود:

-دستور به رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری(منابع طبیعی) و مدیرعامل شهرک های کشاورزی برای سفر به شهرستان های کازرون و کوهچنار و اقدام در جهت ایجاد و تاسیس شهرک های کشاورزی.

-تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی(پانزده میلیارد تومان) جهت بهسازی کانال آبیاری روستاهای بیکوه،جدول ترکی و تل ابیض از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون

-تامین اعتبار در جهت بهسازی کانال ها و شبکه های سنتی و خاکی انتقال آب به باغ ها و مزارع در شهرستان های کازرون و کوهچنار از طریق لوله گذاری یا بتنی کردن شبکه های انتقال آب (جهت جلوگیری از هدر رفت) به طول یکصد کیلومتر

-تخصیص ۱۱۷ میلیارد تومان جهت آبرسانی به مزارع کشاورزی شهرستان کوهچنار

-تخصیص ۵۴۰ میلیارد ریال جهت ایجاد پُل و جاده های دسترسی به اراضی زارعی و باغات در مناطق صعب العبور

-حل مشکلات برق رسانی و آبرسانی کشاورزان

-تخصیص ۳۹۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره تغدیه مصنوعی سفره های آب زیر زمینی سُمغان و پاپون

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×