» شهرستان » کیفیت بخشی و جذب مخاطب با پروژه اچ دی و سریال های طنز از شبکه فارس 
شهرستان
کد خبر:29221 | ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹

کیفیت بخشی و جذب مخاطب با پروژه اچ دی و سریال های طنز از شبکه فارس 

پرتو جنوب

مدیر کل صدا و سیمای فارس با اصحاب رسانه مطرح کرد:

کیفیت بخشی و جذب مخاطب با پروژه اچ دی و سریال های طنز از شبکه فارس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ مدیر کل صدا و سیمای فارس در نشست خبری در آستانه ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در استان فارس گفت: مجموعه فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان فارس افرادی شریف و نجیب، متخصص، دارای مهارت و دانش و بسیار حساس و اخلاق مدارند.

پهلوانیان افزود: کمتر از دو سال در صدا و سیمای فارس خدمتگزار مردم هستم و تلاش کرده ایم در این مدت تولیدات رسانه‌ای را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه در این مرکز آثار متعددی تولید شده است افزود: سریال طبقه الف روز خون که به حمله تروریستی حرم شاهچراغ می‌پردازد نیمه نخست آبان آماده پخش از رسانه ملی می‌شود.

پهلوانیان به پایان تولید مجموعه عروسکی دنیای آوا اشاره کرد و گفت: این مجموعه عروسکی که همه عوامل آن از استان فارس هستند، پاییز از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس تولید سریال طنز اجتماعی فالوده شیراز و کوچه قشو رشو، مجموعه‌های پویانمایی را از دیگر برنامه‌های در حال ساخت شبکه فارس معرفی و ابراز امیدواری کرد این آثار در حال تولید در آینده نزدیک برای پخش آماده شود.

وی با بیان اینکه رادیو فارس پارسال، ۱۰۳ نمایش رادیویی تولید کرد، افزود: این میزان به اندازه تولیدات بیش از دو سال یک مرکز صدا وسیما در شرایط عادی است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه مستند‌هایی زیادی در این مرکز تولید شده یا در حال تولید است، گفت: مستند‌های شهدای حرم شاهچراغ، رنگواره‌های کهن، ایلیاتی و ایران دخت از جمله این آثار است.

پهلوانیان با بیان اینکه به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان فارس در آبان ماه امسال، مسابقه استعدادیابی راوی شو به عنوان نخستین مسابقه استعدادیابی کشور با موضوع‌های روایتگری، هنر‌های تجسمی، نمایش، خوانندگی، سرود و … در حال تولید است، ادامه داد: تولید اصلی این مسابقه، هفته آینده آغاز می‌شود و در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه استان فارس رنگین کمان اقوام است، پرداخت به اقوام و آداب و رسوم آنها را از مهمترین برنامه‌های در دستور کار صدا و سیمای استان برشمرد و افزود: تولید برنامه‌های ایلیاتی، فارس خانه اقوام و رنگواره‌های کهن از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه رسانه ملی صدای مردم و بیان کننده مطالبات و مشکلات مردم است، گفت: در سیمای فارس برنامه‌های بازتاب، پیجور و در شهر، مسائل و مشکلات مردم را دنبال و پیگیری می‌کنند و مشابه همین برنامه‌ها در رادیو فارس و خبر فارس بخصوص با گزارش‌های سرزده پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: در حوزه دفاع مقدس هم مستند‌های شهید آباد، شهید جاویدی و شهید بهشتی، جهانگیرخان قشقایی و سید سند تولید شده یا در حال تولید است.

وی افزود: در دهه نخست ماه محرم امسال، از ۷۰ نقطه استان عزاداری‌های مردم فارس زنده از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری و استانی پخش شد و در دوران انتخابات با راه اندازی ۱۵ کانال در صدا و سیمای فارس از ۱۲۷ نقطه استان حضور مردم در پای صندوق‌های رای به تصویر کشیده شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: رادیو فارس در ۶ شبکه رادیویی سراسری بسته ثابت هفتگی دارد و سال گذشته ۵۰ برنامه تولیدی رادیو فارس از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فنی از شش سال گذشته، پخش اچ دی بیشتر شبکه‌های سراسری در رسانه ملی آغاز شد، اما استان فارس سهمی از این موضوع نداشت افزود: صدا و سیمای فارس از پارسال، طرح اچی دی سازی را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح بزرگ هزینه شده و هشتاد درصد پیشرفت دارد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس ادامه داد: واحد سیار صدا و سیمای فارس با هزینه ۱۲ میلیارد تومان در حال بازسازی و آماده شدن است و ۴ استودیو سیمای فارس با هزینه ۴۰ میلیارد تومان اچ دی سازی شده است و تا سه ماه آینده طرح بزرگ اچ دی سازی در شبکه فارس به سرانجام خواهد رسید و مخاطبان استان فارس از ارتقای قابل توجه کیفیت تصاویر برخوردار می‌شوند.

پهلوانیان با بیان اینکه ۴۰ فرستنده تلویزیونی دیجیتال استان فارس با هزینه ۴۰ میلیارد تومان نصب و راه اندازی شده است، این تلاش‌ها را در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم استان فارس و جلب رضایت آنها برشمرد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه پارسال صدا و سیمای فارس پس از سال‌ها در حوزه سیما رتبه نخست کشور و در حوزه صدا رتبه دوم کشور را به دست آورد، کسب افتخارات و موفقیت‌های متعدد در جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای ملی و بین المللی را از جمله دستاورد‌های شبکه فارس اعلام کرد

خبرنگار،مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×