» اجتماعی » ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در اولویت نخست راهداران فارس است
اجتماعی
کد خبر:29096 | ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰

ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در اولویت نخست راهداران فارس است

پرتو جنوب

عمادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به آغاز طرح اربعین حسینی از ۱۶ مرداد ماه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، ارائه خدمات مطلوب به زائران و عاشقان امام حسین(ع) را از اولویت های راهداران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ به نقل از روابط عمومی شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ستادی و شهرستان ها با رویکرد پایش خدمات و اقدامات طرح اربعین حسینی و همچنین پروژه های قابل بهره برداری هفته دولت در سالن امام خامنه ای ساختمان شماره ۱ برگزار شد.

«محسن عمادی» با بیان اینکه طرح اربعین حسینی ۱۶ مرداد آغاز و تا ۱۶ شهریور ادامه دارد، اظهار داشت: شیوه نامه اجرایی طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابلاغ شده و مطابق آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در راه های استان فارس اندیشیده شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در اولویت نخست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس است و آشکار سازی نقاط مستعد حادثه در جاده های استان بسیار مهم است که راهداران با انجام اقداماتی همچون برافروختن مشعل، نصب تجهیزات ایمنی و … ایمن سازی را انجام می‌دهند.

عمادی با بیان اینکه روسای ادارات شهرستان های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نشست مشترک با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص طرح اربعین حسینی داشته باشند، اضافه کرد: نصب بنر اطلاع رسانی در محورهای جاده ای در راستای افزایش ایمنی و یادآوری مقررات انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار کرد: توسط مرکز مدیریت راه های استان، گشت های کنترل و رصد در محور های منتهی به مرز را رصد می کنند و آنی گزارش گیری انجام می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت کل ناوگان موجود استان فارس برای جابه‌جایی مسافران در بخش جاده‌ای در ایام اربعین‌ حسینی فعال شده است، گفت: پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه مرز شلمچه، چذابه و خسروی از شنبه ۶ مرداد آغاز شده و بنابه اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با توجه به افزایش میزان تقاضا برنامه‌ریزی برای پیش فروش بلیت اتوبوس مرز مهران هم در دستور کار قرار گرفته و در صورتی که ظرفیت مقصدی تکمیل شد، زائران می‌توانند در لیست انتظار بلیت اتوبوس ثبت‌نام کنند تا براساس اولویت و تعداد سرویس فوق‌العاده‌ای که در آن مسیر مجددا راه‌اندازی می‌شود، بلیت مقصد خود را تهیه کنند.

عمادی تصریح کرد: تمام کاربران جاده‌ای می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۴۱ آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و یا هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت در بخش‌های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را ثبت کنند تا توسط راهداری رسیدگی شود همچنین این سامانه پاسخگویی گزارش های مردمی خواهد بود و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان به شکایات مردم در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود هزینه بلیط اتوبوس از مبدا استان فارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، نرخ اربعین سال جاری از مبدا شیراز  به مقصد پایانه مرزی شلمچه اتوبوس وی‌ آی پی ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان اتوبوس ۳۲نفره کلاسیک ۸۵۹.۰۰۰ تومان و اتوبوس جفت صندلی ۶۲۵.۰۰۰   تومان است که از تاریخ یکشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۵.۰۷ شر‌کت‌های مسافربری مرکز استان _ نسبت به پیش فروش اینترنتی و غیرحضوری بلیت به مرز شلمچه اقدام کردند.

بنابه گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، طول رفت و برگشت کریدورهای اربعینی در فارس بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است که با اقدامات راهداری مورد نیاز از ماه‌های قبل ایمن سازی شدند، خاطرنشان کرد: نصب نیوجرسی، خط کشی، ایمن سازی مقاطع دارای پتانسیل وقوع تصادف، بروزرسانی سیستم‌های روشنایی، آرامسازی ترافیک در مقاطع مسکونی، لکه گیری و روکش آسفالت، نصب علایم و … از جمله اقدامات راهداری برای تردد ایمن و روان زایران اربعینی حسینی (ع) است که تا پایان طرح نیز تداوم دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در طرح ایام اربعین حسینی سال گذشته با عملکرد شبانه روزی خود خوش درخشید، تاکید کرد: در سال گذشته از مبدا استان فارس با تلاش شبانه روزی فعالان عرصه حمل و نقل، ۲ هزار و ۲۰۸ سفر با جابجایی ۶۳ هزار و ۵۹۶ مسافر بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدوارم امسال نیز خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) داشته باشیم.

گفتنی است بررسی ناوگان حمل و نقل جاده ای و چک کردن قبل از حرکت، میزان آمادگی ماشین آلات راهداری فارس، برنامه ریزی برای گشت ویژه راهداری، وضعیت ادارات راهداری شهرستان های استان در طرح اربعین حسینی، ایمن س

ازی جاده ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و همچنین از خانواده معظم شهدای راهدار استان «شهید ناصر مهدوی، شهید سید احمد حسینی و شهید حمید رضایی» تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×