» سیاسی » اعتماد مجدد مجلس به دستغیب برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور
سیاسی
کد خبر:28468 | ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۶

اعتماد مجدد مجلس به دستغیب برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور

پرتو جنوب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه علنی خود در دوره جدید با ۲۱۱ رای و اکثریت آرا به عملکرد و برنامه های سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور برای تصدی ریاست این نهاد نظارتی برای بار دوم و در یک دوره چهار ساله رای اعتماد دادند.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ دستغیب در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد دوره فعلی و برنامه های جدید پرداخت و با اشاره به اینکه سال ها در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و بیش از یکسال به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات تجربه کسب کردم، گفت: در دوره پیش برنامه هایی ارائه کردم و نتایج اجرای این برنامه می تواند معیاری برای راستی آزمایی و ارزیابی عملکرد بنده باشد.

وی با بیان اینکه شعار دیوان محاسبات در این دوره «شفافیت و انضباط مالی» بود، افزود: هدف ما در اجرای این شعار نظارت اعتماد آفرین و هدایت تسهیل گرانه بوده است نه مچگیری و مانع تراشی و این اهداف را بارها با همکاران ستاد و استان ها مرور و اجرا کردیم.

دستغیب اظهار داشت: در این دوره ۱۴۷۴۵ نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران جهت آشنایی با قوانین برگزار شده است. همچنین رویه های گزارشگری اصلاح و ۶۶ شماره گزارش موضوعی و تخصصی تهیه و به ذینفعان ارائه شده و شورای حقوقی را تقویت و احیاء کردیم.

وی رسیدگی به ترک فعل ۲۳۹ نفر از مدیران و مسئولین، توسعه تعامل با مجلس با برگزاری ۵۳۲ جلسه در کمیسیون های تخصصی، تهیه ۳۳۰ گزارش برای نمایندگان، برگزاری جلسات هیات عمومی به تعداد بیش از ۵ سال گذشته، افزایش نقش آفرینی دیوان محاسبات در استان ها، کاهش اطاله دادرسی از ۶ ماه به ۲ ماه ، ورود به رسیدگی به شرکت ها و انتخاب مستشار زن برای نخستین بار را از جمله مهمترین اقدامات دیوان محاسبات کشور در این دوره عنوان کرد.

تیموری دیگر کاندیدای ریاست دیوان محاسبات ۵۸ رای آورد و سه رای نیز به عنوان باطله اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دکتر سید احمدرضا دستغیب نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، با مدرک تحصیلی فوق دکتری حقوق اقتصادی با بیش از ۲۲ سال سابقه تدریس در حوزه حکمرانی و سیاستگذاری، مدیریت سازمانی و رفتارهای جمعی، توسعه اقتصادی و سیاسی، مباحث حقوقی و قانونگذار برسازمان های بین المللی و منطقه ای، ۱۳ دیماه ۱۴۰۱ نیز برای بار نخست موفق به کسب رأی اعتماد مجلس یازدهم به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات کشورانتخاب شده بود.

از سوابق سید احمد رضا دستغیب می توان به عضویت در هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نایب رییس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، مشاور رییس مجلس و قائم مقام ستاد تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم، جانشین حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، عضو هیئت امنای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس، رئیس هیئت بازرسی رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس IPU اشاره کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نخستین دوره مسئولیت خود در این نهاد نظارتی با شعار «شفافیت و انضباط مالی» اقدامات شاخص و تاثیرگذاری در صیانت از بیت المال از جمله اجرایی کردن طرح حساب واحد خزانه، حسابرسی و نظارت مستمر بر فعالیت شرکت های دولتی و شبه دولتی، تهیه ۶۶ گزارش فنی، کاربردی، تحلیلی و اقتصادی در راستای تنظیم گری و آموزش مدیران اجرایی جهت استفاده تصمیم گیران اقتصادی کشور، بهره گیری از ظرفیت نیروهای متخصص و جوان این نهاد نظارتی به منظور مدیریت در استانها و همچنین انجام تفریغ بودجه پیش از زمان مقرر را انجام داده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×