» دانش و سلامت » افتتاح آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اولین بار در کشور
دانش و سلامت - شهرستان
کد خبر:27098 | ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹

افتتاح آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اولین بار در کشور

پرتو جنوب

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز خبر داد: برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بهره برداری می رسد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در بازدید از پروژه آماده افتتاح آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی، گفت: هوش مصنوعی می تواند در تشخیص و دسته بندی بیماری، تعیین درمان منحصر به فرد، مدیریت داده های پزشکی، تحلیل داده های پزشکی، تهیه بیوبانک و آموزش، کارکردهای مفید و موثری داشته باشد.
او افزود: با توجه به روند رو به رشد بهره گیری از هوش مصنوعی در پزشکی، در صورتی که هم اکنون برنامه ریزی مناسبی برای پیشبرد این فناوری در علوم پزشکی صورت پذیرد، کشورمان در سال های آتی، جایگاه بسیار مناسبی در این فناوری در سطح منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.
به گفته دکتر شریفی، ساخت و تجهیز آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد تومان به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×