» اجتماعی » انجام بیش از ۹۰ هزار بازدید بهداشتی در فارس در ۳ ماهه نخست سال
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:28478 | ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴

انجام بیش از ۹۰ هزار بازدید بهداشتی در فارس در ۳ ماهه نخست سال

پرتو جنوب

۱۰۲۰ مورد از مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی و ۹۷ مورد تعطیل شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از انجام ۹۱ هزار و ۲۳۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی فارس در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: از ۹۱ هزار و ۲۳۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان، هزار و بیست مورد از مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، به مراجع قضائی معرفی شدند و ۹۷ مورد از این مراکز نیز به دلیل مشهود بودن تخلفات بهداشتی، تعطیل شدند.

او با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه، با انجام بازدید‌های مستمر، نقش کلیدی را در سلامت جامعه ایفا می کنند.

دکتر رضاییان زاده توصیه کرد: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با شماره ۱۹۰ سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند تا بازرسان بهداشت محیط ضمن بازدید و در صورت تایید تخلف، بر اساس مقررات با متخلفان برخورد کنند.

او ادامه داد: متصدیان صنوف مشمول نظارت های بهداشتی مختلف می توانند با انجام اقداماتی برای کاهش چالش های ناشی از عدم رعــایت ضوابط و مـقررات بـهداشتی تا پیش از نظارت های حاکمیتی از سوی واحد بهداشت محیط دانشگاه، از رسیدن به مرحله اخطار و ارجاع به مراجع قضایی، پیشگیری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×