» شهرستان » اهمیت نقش رسانه ها در تحقق اهداف جوانی جمعیت
شهرستان
کد خبر:24846 | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷

اهمیت نقش رسانه ها در تحقق اهداف جوانی جمعیت

پرتو جنوب

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون در جمع اصحاب رسانه شهرستان، بر اهمیت نقش رسانه ها در تحقق اهداف جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر “محسن معینی” در این نشست با بیان اینکه فرهنگ سازی یکی از مهمترین رسالت های رسانه است، گفت: اصحاب رسانه در راستای حمایت از نهاد خانواده و ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری، نقش محوری و تاثیرگذار دارند.

او افزود: توسعه همه جانبه یک کشور به دستان توانای جمعیت جوان به عنوان نیروی مولد کشور میسر می شود و در این راستا، صاحبان رسانه می توانند شعار “فرزند بیشتر، خانواده شادتر” را به الگوی عملی در جامعه تبدیل کنند.

معینی با بیان اینکه برای پیشگیری از ورود کشور به بحران سالخوردگی جمعیت، علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان، پایدار و فرزندآوری، حفظ نسل جوان حاضر نیز ضروری است، ادامه داد: امروزه سوانح و حوادث ترافیکی به عنوان مهمترین عامل مرگ جوانان محسوب می شود که در این راستا باید فرهنگ سازی در زمینه رانندگی با سرعت مجاز و استفاده از کلاه ایمنی هنگام استفاده از موتورسیکلت به ویژه در قشر جوان، انجام شود.

از دیگر محورهای اشاره شده از سوی رییس حوزه سلامت کازرون، تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی مردم در زمینه آشنایی با مرکز نجات فرزندان سقط با عنوان “نفس” در مرکز خدمات جامع سلامت “سعدی” کازرون برای حمایت و ارایه مشاوره های لازم به مادران متقاضی سقط جنین سالم، در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت، بود.

او توسعه بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستانهای دولتی را از دیگر اقدامات مطلوب دولت برای حفظ حیات نوزادان نارس و مطابق با اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برشمرد.

معینی گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران با آگاهی از شرح وظایف تمامی دستگاههای دولتی، می توانند خانواده ها را با جزییات قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آشنا و آنها را از حقوق قانونی خود، مطلع کنند.

اشاره به رسالت رسانه ها در ترویج فرزندآوری و ازدواج به هنگام از سوی “فریده روستا” کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید “پیرویان” کازرون و بیان خدمات ارایه شده به زوج ها در مرکز مشاوره پیش از ازدواج “بهارنکو” واقع در مرکز خدمات جامع سلامت “سعدی” این شهرستان از سوی “محمد مهدی شجاعی” مسوول مراکز بهارنکو قطب غرب فارس، از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.

این نشست با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان و به مناسبت هفته ملی جمعیت، در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×