» شهرستان » اوراسیا و حوزه خلیج فارس مقصد صادراتی صیفی جات کازرون
شهرستان
کد خبر:27451 | ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴

اوراسیا و حوزه خلیج فارس مقصد صادراتی صیفی جات کازرون

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از صادرات بیش از ۱۷۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: عمده این محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس و پاکستان صادر شده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ صابر پرویزی با اذعان به اینکه عمده این محصولات شامل گوجه فرنگی، هندوانه، کدوحلوایی بوده است، تصریح کرد: اغلب این محصولات از طریق پایانه مرزی آستارا که دروازه اصلی ورود ایران به بازار اوراسیا می باشد پلمپ و به مقاصد مشخص حمل می شود.

به گفته وی از میان ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیشترین صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه بوده است. که با توجه به پروتکل کشور روسیه در خصوص محصولات صادرات محور، عاری بودن از عوامل خسارتزا مسئولیت بازدید از مزرعه و محموله و تائید مبداء توسط واحد حفظ نباتات انجام می شود.

او می افزاید: به شرطی می توان شاهد رشد صادرات محصولات کشاورزی بود که توسعه زیر ساختها و تولید کیفی محصولات غذایی و زراعی و استمرار تامین محصولات مورد نیاز این کشورها با بالاترین استاندارد در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه لازم است تشکل های مرتبط تمام زنجیره های تولید را به صورت علمی مدیریت کنند افزود: تولید و عرضه محصولات با کیفیت، در بازاریابی و بازار رسانی نقش مستمر دارند و امکان رقابت با سایرین را فراهم می آورد.

او با اذعان به اینکه در سال جاری در شهرستان کازرون ۲۵۴۰ هکتار گوجه فرنگی، ۹۰۰ هکتار به کشت هندوانه و ۱۵۰ هکتاربه کشت کدو حلوایی اختصاص داشته است بیان کرد: تا کنون ۲۲ درصد سطح زیر کشت گوجه فرنگی شهرستان موفق به اخذ QR کد شده اند که در آینده نزدیک این موضوع از ملزومات صادرات و اجباری خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×