» آرشیو » دورهمی «بازی‌های یک میلیون نفری» در فارس همزمان با سراسر کشور
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:12292 | ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۴

دورهمی «بازی‌های یک میلیون نفری» در فارس همزمان با سراسر کشور

پرتو جنوب

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: بازی سازان فارس حمایت می‌شوند

هشتمین دوره مسابقات بازی های رایانه ای با عنوان بازی های «یک میلیون نفری» که در کل کشور در حال برگزاری است، امروز در فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید عبدالرسول موسوی نژادیان، معاون هنری و سینمایی امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات بازی های رایانه ای که با عنوان «بازی های یک میلیون نفری» در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: هشتمین دوره مسابقات بازی های رایانه ای که با عنوان بازی های «یک میلیون نفری» در کل کشور در حال برگزاری است، امروز در فارس آغاز به کار کرد و ثبت نام در کشور توسط بیش از یک میلیون نفر انجام شده است و در ۲ بخش موبایلی و حضوری اجرا می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که در بخش موبایلی افراد در محل زندگی و یا کار خود بازی را انجام می دهند، افزود: در بخش حضوری استان فارس ۱۴۷ نفر شرکت کننده حضور دارند و این مسابقات امروز از ساعت ۹ تا ۲۱ در حال برگزاری است و افراد بر اساس جدول تعیین شده بنیاد بازی های ملی رایانه ای باهم مسابقه می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه این برنامه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از همه تلاش گران و فعالین عرصه تولید بازی‌های موبایلی، کنسولی و بازی ‌های رومیزی حمایت خواهد کرد.

حمیدرضا قانعی، امروز در مراسم افتتاحیه رویداد «بازی های یک میلیون نفری» شیراز که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: یکی از اتفاق ‌های نوظهور در عالم، حضور جدی صنایع خلاق در حوزه های اقتصادی و در فرآیندهای کسب و کار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه طبق آخرین پایش ها در ایران چیزی حدود ۳۴ میلیون نفر بازیکن در بسترهای مختلف داریم و متوسط سن آنها در کشور ما ۲۳ سال است گفت: اتفاق جدیدی که در دنیا در حال رقم خوردن است، پر رنگ شدن نقش صنایع خلاق در درآمد ناخالص کشورهای مختلف است.

قانعی اضافه کرد: یکی از حوزه‌های جدی و پر طرفدار صنایع خلاق، صنعت بازی‌ها است. بازی هایی که در انتقال و تبادل فرهنگی به شدت سهم جدی دارند.

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×