» اجتماعی » برای توسعه صنعت فارس راهی جز فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط وجود ندارد
اجتماعی
کد خبر:29907 | ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸

برای توسعه صنعت فارس راهی جز فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط وجود ندارد

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در حال حاضر این شرکت قادر است برق واحدهای نیازمند زیر یک مگاوات برق را تامین کند اما کل برق مورد نیاز برای سه هزار و ۵۰۴ واحد بهره‌بردار استان با اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر، ۶۰ مگاوات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، مسعود عظیمی در نشست خبری که جهت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شده بود، اظهار کرد: نبود زیرساخت کافی در صنعت استان فارس از معضلات این استان  است و اولین و مهمترین زیرساخت، برق است و آب و گاز نیز از دیگر زیرساخت‌ها هستند.

عظیمی ادامه داد: درحال حاضر ۵۳۹ واحد صنعتی تعطیل در استان وجود دارد، و اگر زیرساخت‌ها تأمین نشود، توسعه صنعت با مشکل رو به رو خواهد شد.

اختلاف شرکا، نداشتن مدیریت جامع و نداشتن شبکه پخش از مهمترین علل تعطیلی واحدها در استان فارس است که عظیمی به آن پرداخت و گفت: برنامه‌ای جامع در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره  تهیه شده  است.

عظیمی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار در شیراز اهمیت بسیاری دارد اما این کلانشهر نیاز به سرمایه گذاری دارد که محیط زیست و فضای این کلانشهر را نیز حفظ کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: محدودیت در خصوص استقرار صنایع آب ‌بر در نواحی و مناطق صنعتی استان وجود دارد و در شهرک‌های صنعتی تنها واحدهایی که کمتر و یا مساوی ۲۵ مترمکعب در روز آب مصرف می‌کنند، امکان فعالیت دارند.

او یادآور شد: پایه و اساس اقتصاد ایران بر مبنای سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل شده، این در حالیست که بخش ارزش افزوده هر یک از این حوزه‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: اگرچه در استان پهناور فارس سهم عمده اشتغال مربوط به حوزه کشاورزی است اما ارزش افزوده به ترتیب مربوط به حوزه خدمات، صنعت و سپس کشاورزی است.

عظیمی گفت: توسعه صنعت در استان فارس باید بر مبنای اصل مهم محیط زیست باشد، در حال حاضر برای توسعه صنعت فارس راهی جز فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط وجود ندارد و به منظور تحقق این مهم هم باید زیرساخت کافی فراهم شود.

بازدید از چند کارخانه تولیدی  محصولات بهداشتی و خوراکی از جمله محصولات تولیدی رعنا، جنت و.. از برنامه های شرکت شهرک های صنعتی به همراه اصحاب رسانه بود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×