» اجتماعی » برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس  از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشان‌دار شده است
اجتماعی
کد خبر:29447 | ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴

برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس  از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشان‌دار شده است

پرتو جنوب

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: تعداد اشخاصی که اظهارنامه مالیاتی در سطح استان تسلیم کرده‌اند ۷۰ هزار و ۲ نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ حمیدرضا محمدابراهیمی دوشنبه بیست و دوم مرداد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان فارس بالغ بر ۱۹۰ هزار و ۵۶۰ نفر از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کردند که مالیات ابزاری آن‌ها ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در سطح استان ۷۰ هزار و ۲ نفر از مودیان اظهارنامه تسلیم کرده‌اند که اداره امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات این افراد اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به اینکه مالیات افرادی که از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده داشتند با همین مبلغ قطعی می‌شود، تصریح کرد: تاکنون از محل تبصره ماده ۱۰۰ در استان فارس، ۶۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است، این در حالی است که میزان وصولی از محل اظهارنامه عادی حدود ۷ میلیارد تومان بوده است.

محمدابراهیمی خاطر نشان کرد: سقف پیش‌بینی شده برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ در سال جاری برای اشخاص حقیقی ۱۸ میلیارد تومان است که این رقم در فروش‌های شراکتی به ۳۶ میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه درباره مطالب مطرح شده درباره درآمد کافی‌نت‌ها اضافه کرد: اظهارات غیرواقعی از درآمد و یا جابه‌جایی کدهای درآمدی در کافی‌نت‌ها با وعده کاهش مالیات تخلف بوده و پس از راستی‌آزمایی حساب‌های درآمدی مؤدی از طریق درگاه‌های بانکی متصل به بانک مرکزی، برگ قطعی اصلاحی مالیات برای مودی صادر خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس همچنین ادامه داد: برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس حدود ۷,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشان‌دار شده است. همچنین ۹۵ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

محمدابراهیمی اظهار کرد: طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها به منظور مردمی کردن اقتصاد در مرداد ماه سال جاری به صورت رسمی رونمایی شد و اجرای این طرح برای مودیان انگیزه بخش است و مودیان می‌توانند با انتخاب محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های ملی و استانی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان فارس؛ پروژه‌های نیمه تمامی که در مرحله نهایی با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند می‌توانند با این طرح تأمین اعتبار شوند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×