» شهرستان » برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های کازرون
شهرستان
کد خبر:30023 | ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱

برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های کازرون

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت رطب از نخلستان‌های این شهرستان در سطح هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از اواسط مردادماه آغاز شده است و تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، صابر پرویزی بیان کرد: سالانه از مجموع ۷۷ هزار تن محصول نخلستان‌های شهرستان کازرون ۷۰ درصد به‌صورت رطب و ۳۰ درصد مابقی به شکل خرما و قصب برداشت می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین ارقام خرما در شهرستان کازرون کبکاب و زاهدی هستند، توضیح داد: برخی ارقام تجاری دیگر نیز از جمله مجول و برحی نیز در حال توسعه کشت است.
وی افزود: شهرستان کازرون یکی از قطب های مهم تولید خرما در استان فارس می باشد و رطب و خرماهای برداشت شده علاوه‌بر توزیع در بازار محلی به سایر استان‌ها و برخی از کشورها به ویژه امارات، عراق، هندوستان، افغانستان و روسیه صادر می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بیان کرد: عمده محصول خرمای شهرستان کازرون مربوط به بخش خشت و کنارتخته است که زمینه اشتغالزایی ۳۰۰۰ نفر را فراهم کرده است همچنین حدود ۳۳ واحد سردخانه زیر صفر جهت نگهداری محصول در این منطقه فعال است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×