» شهرستان » برگزاری نشست نقد و تحلیل رای قضائی در دادگستری کازرون
شهرستان
کد خبر:29167 | ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷

برگزاری نشست نقد و تحلیل رای قضائی در دادگستری کازرون

پرتو جنوب

نشست نقد و تحلیل رای قضائی در دادگستری شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان کازرون، جلسه نقد رای با موضوع «وجه التزام قراردادی» صادره از شعبه اول حقوقی دادگستری شهرستان کازرون با حضور محمدحسن اتحادنژاد رئیس دادگستری، صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب، رضا عنبری نماینده کانون وکلا و  احمد ابوالپور عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز به عنوان میهمان ویژه صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ در سالن شهید بهشتی دادگستری کازرون برگزار شد.

در ابتدای برنامه اتحادنژاد رییس دادگستری شهرستان کازرون، ضمن خیر مقدم به حضار به تشریح اهداف برنامه پرداخت. وی تصریح کرد: در جلسات نقد، آرایی که در مورد موضوع خاصی صادر می‌شود و دارای اهمیت ویژه‌ای است مورد نقد قرار می‌گیرند تا با رویکرد علمی و حقوقی مورد بهره‌برداری قضات، وکلا، دانشجویان و کارآموزان قضائی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نشست‌های نقد آرا قضائی نتایج مثمرثمری دارد و باعث می‌شود تا دادرسی عادلانه تر و اتقان آرای قضائی را شاهد باشیم.

سپس رضا عنبری، نماینده کانون وکلای شهرستان به عنوان اولین ناقد رای، سخنان خود را ایراد نمود و در ادامه احمد ابوالپور عضو هیات مدیره کانون مرکز و صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به عنوان دیگر ناقدین رای، نظرات خود را درباره ابعاد حقوقی این رای بیان کردند.

آنگاه سید ابراهیم موسوی قاضی صادر کننده رای به تبیین، ارائه دلایل و دفاع از رای خود پرداخت و در مورد رای مورد بحث، با تاکید بر موضوع وجه التزام ضمن قرارداد، توضیحاتی ارائه داد و دلایل خود را مطرح نمود.

در پایان جلسه نیز ناقدین و قاضی صادرکننده رای به پرسش‌های حضار پاسخ دادند.

در این نشست، طیف مختلفی از متخصصان حقوقی از جمله قضات شعبات حقوقی و کیفری دادگستری شهرستان کازرون، کارآموزان قضایی، وکلاء و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند. شایان ذکر است جلسه «نقد رأی با حضور قاضی صادرکننده رأی» و با مشارکت واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کازرون، کانون بسیج حقوقدانان و کانون وکلای دادگستری در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری کازرون و بر اساس مأموریت‌های سند تحول قضائی برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×