» شهرستان » بهره برداری از چهار  کتابخانه عمومی در فارس در آینده نزدیک
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:28473 | ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴

بهره برداری از چهار  کتابخانه عمومی در فارس در آینده نزدیک

پرتو جنوب

بر اساس اعلام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی فارس، با رفع برخی موانع، پنج کتابخانه عمومی شهری و روستایی فارس در شهرستان‌های داراب، شیراز و خفر به زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره آخرین وضعیت پنج کتابخانه شهری و روستایی این استان گفت‌وگو کرد و در پایان تکلیف بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشخص شد.

در این نشست، بازسازی کتابخانه عمومی ابوریحان شهر شیراز و ساخت و تکمیل پروژه کتابخانه عمومی شهر ارسنجان نیز مطرح و درباره ابعاد اجرایی آن گفت‌وگو شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: پروژه کتابخانه‌های عمومی شماره ۲ داراب، شهرهای خان زنیان و داریون شیراز و باب انار خفر و کتابخانه روستایی روستای دارنگون شیراز در دست افتتاح است.

محمدحسین فیروزی ادامه داد: ساخت کتابخانه عمومی شماره ۲ داراب به پایان رسیده و تنها در حوزه سیستم‌های تهویه دچار کمبود است که به زودی افتتاح می‌شود.

وی گفت: با توجه به انتقال رسمی ساختمان کتابخانه‌های عمومی در شهرهای داریون و خان زنیان شیراز، مراحل بهره برداری این ۲ کتابخانه نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه خان زنیان تجهیز شده و ساختمان کتابخانه داریون در مرحله تعمیرات قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان کرد: در زمان حاضر ۲۶۸ کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است که از این شمار ۵۳ کتابخانه روستایی است.

عهدات فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتابخانه دارنگون به نتیجه رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: تعهدات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه‌اندازی کتابخانه عمومی دارنگون شیراز به نتیجه رسیده و این ساختمان در سریعترین زمان ممکن به مجموعه کتابخانه‌های عمومی واگذار می‌شود.

حمیدرضا قانعی افزود: بر اساس اعلام پیمانکار کتابخانه شهر باب انار شهرستان خفر، این پروژه تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد و برای تجهیز و بهره‌برداری به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس واگذار می‌شود.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌ساز کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: پروژه‌های کتابخانه‌ای فارس باید هر چه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شوند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×