» اجتماعی » تلاش برای ارتقای سلامت و عرضه مطلوب انجیر و محصولات کشاورزی استان فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:28859 | ۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳

تلاش برای ارتقای سلامت و عرضه مطلوب انجیر و محصولات کشاورزی استان فارس

پرتو جنوب

نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس، با حضور استاندار فارس، رییس، معاون غذا و دارو و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان فارس، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست که صبح امروز، نهم مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، بر اهمیت افزایش مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان با مجموعه سلامت در راستای افزایش تامین سلامت مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه انجیر یکی از محصولات کشاورزی مهم استان فارس محسوب می شود، نیاز است در زمینه عرضه مطلوب آن و دیگر محصولات کشاورزی استان تلاش بیشتری شود.

سید وحید حسینی بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با مجموعه سلامت فارس در خصوص تامین سلامت استان تاکید کرد و گفت: اقدامات مطلوب کشاورزی در تامین سلامت و امنیت غذایی محصولات کشاورزی موثر است و این امر منجر به افزایش صادرات، اشتغال زایی و عرضه محصولات غذایی و کشاورزی استان در کشور و دنیا می شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، کاهش میزان باقیمانده سموم و آفت کش ها و شناسه دار شدن محصولات خام کشاورزی را از عوامل موثر در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی برشمرد و از تشدید نظارت و بازرسی ها و اقدامات اجرایی سلامت محور در این زمینه خبر داد و راهکارها و پیشنهاداتی در این خصوص نیز ارایه داد.

محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فارس است، پیرامون سلامت صادرات انجیر، باغستان انجیر، دغدغه افزایش واحدهای بسته بندی محصولات کشاورزی به ویژه انجیر و جلوگیری از استفاده بی رویه سموم کشاورزی توضیحاتی ارائه داد.

میثم حسینی مقدم امامی  رئیس اداره نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوول دبیرخانه شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس نیز در این نشست با تاکید بر اجرای برنامه عملیاتی طرح شناسه دار شدن محصولات خام کشاورزی در فارس، به تلاش در راستای بررسی و رفع چالش های اصلی تامین سلامت و امنیت غذایی استان به عنوان مهمترین هدف شورای عالی غذا و تغذیه استان اشاره کرد.

جمعی از فرمانداران و مدیران ارشد استان نیز دیگر اعضای این نشست هم اندیشی بودند که پیرامون موارد مطرح شده، مطالبی عنوان کردند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×