» اجتماعی » توزیع سرانه مالی به مدارس استان فارس به عدالت نزدیکتر شد
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:29506 | ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵

توزیع سرانه مالی به مدارس استان فارس به عدالت نزدیکتر شد

پرتو جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تغییر نحوه توزیع سرانه مالی مدارس با رویکرد تقویت مالی در مدارس کم برخوردار و محروم روستایی در دستور کار  آموزش و پرورش قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس؛ دکتر فرشید قاسمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز و بیش از ۶۰ هزار معلم داریم و پروژه مهر یا همان بازگشایی مدارس امسال را با شعار، «اول شهریور، اول مهر است» دنبال می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس این شعار باید تمامی زیرساخت های بازگشایی مدارس در ابتدای شهریورماه، مهیا شده باشد تا اول مهرماه باشکوه و کم نقصی را در مدارس استان داشته باشیم.

قاسمی افزود: تسریع در نقل و انتقالات معلمان، پرداخت حق التدریس بازنشسته و شاغل و استفاده از دانشجو معلمان سال آخر دانشگاه فرهنگیان چهار راهکاری است که برای جبران کمبود نیروی انسانی در اول مهرماه پیشنهاد شده است.

قاسمی تصریح کرد: در حیطه عمرانی، تعداد ۶۳۹ پروژه نیمه تمام و ۴۳ پروژه بالای ۹۵ درصد و ۲۱۰ پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم  که قرار شد ۴۳ پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در خصوص ضریب توزیع سرانه دانش آموزی، حداقل ۷۰ درصد سرانه تخصیص یافته به حساب مدارس برخوردار واریز و ۳۰ درصد به حساب مدارس کم برخوردار، روستایی نیازمند توجه، مجری امتحانات نهایی و…، واریز شود.

وی گفت: ضریب توزیع سرانه دانش آموزی، تغییر و میزان سهم بری هر دانش در هر مقطع متفاوت باشد و به منظور پوشش هزینه های مدارس کمتر از ۵۰ دانش آموز، سرانه واریزی به این نوع مدارس، معادل ۵۰ دانش آموز باشد.

قاسمی افزود: موکبی را در اربعین حسینی در کربلا راه اندازی کردیم و همچنین گروه های مختلف دانش آموزی و فرهنگیان را به کشور عراق و مراسم اربعین اعزام می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس مجاز هستند حداکثرتا ده درصد دانش‌آموزان خود را از اتباع خارجی پذیرش کنند در غیر این صورت، پذیرش بالای ده درصد اتباع در مدارس تخلف است البته یک مدرسه می توانند، صدرصد دانش آموزانش از اتباع خارجی باشند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×