» اجتماعی » توصیه های پلیس فارس در ایام محرم
اجتماعی - حوادث
کد خبر:27536 | ۲۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳

توصیه های پلیس فارس در ایام محرم

پرتو جنوب

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس به مناسبت ایام محرم، توصیه هایی را به شهروندان ارائه داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ “حمید افرامن” در این خصوص اظهار داشت: خانواده های محترم به منظور شرکت درمراسمات عزاداری سعی نمایند فرزندان و نو جوانانشان را همراهی کنند.
شهروندان خودروهای خود را در مکان های روشن و قابل اطمینان پارک نمایند و نسبت به اطراف خود و افرادی که در کنارشان ایستاده اند، هوشیار باشند.
ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه؛ کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر بود؛ روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند.
مراسم عزاداری ماه محرم با کارکردهای اجتماعی متعدد، نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفا می‌کند.
مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی‌های خاص خود، جزء مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است.
نقش و تأثیر عزاداری‌های محرم در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همه توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این پدیده به کار گیرند.
مهم‌ترین نقش عزاداری‌های حسینی، وحدت‌آفرینی و ایجاد وفاق اجتماعی در مسیر رعایت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.
فلسفه‌ی قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود؛ بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری‌ها، با فلسفه عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می‌رود.
هرگونه بدعت در عزاداری‌ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفه قیام عاشورا ایجاد می‌کند.
مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.
فرماندهی انتظامی استان فارس با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به عزاداران امام حسین (ع) انجام وظیفه خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×