» سیاسی » دومین جلسه شورای عشایری استان فارس برگزار شد
سیاسی
کد خبر:29344 | ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲

دومین جلسه شورای عشایری استان فارس برگزار شد

پرتو جنوب

استاندار فارس در پایان جلسه شورای عشایر استان مطرح کرد:
از تامین نهاده های دامی تا تدبیر برای رفع مشکل آرد عشایر

محمدهادی ایمانیه در دومین جلسه شورای عشایر فارس از تدبیر برای رفع مشکلات آرد جامعه عشایری با تهیه نرم افزاری ویژه این موضوع خبر داد و با اشاره به ضرورت تامین نهاده های دامی عشایر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته بهای نهاده های دامی عشایر بعد از فروش دام های ایشان، دریافت می شود.
دومین جلسه شورای عشایر استان در سالجاری به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و با حضور شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر کشور در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.
استاندار فارس در پایان این جلسه گفت: از تلاش عشایر استان که همیشه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، حفظ امنیت و همچنین حرکت‌های جهادی همواره خوش درخشیده‌اند تشکر می‌کنم؛ وظیفه مدیران استان و کشور، خدمت رسانی به همه اقشار به ویژه گروهی است که بدین شکل پای کارِ نظام اسلامی ایران هستند و به سایر همنوعان و هم‌وطنان خود نیز خدمت می‌کنند.
وی از حل برخی مشکلات جامعه عشایری خبر داد و گفت: در گذشته هزینه تامین نهاده‌های دامی عشایر باید به صورت نقدی پرداخت می‌شد که با تدبیر سازمان امور عشایر کشور و حمایت دولت محترم این موضوع به شکل نسیه تغییر و نهاده به عشایر تحویل داده شد تا در هنگام فروش دام، اعتبار لازم را تامین و سپس هزینه این نهاده‌ها را بازگردانند.
ایمانیه از تامین اعتبار نسبتا مناسب برای ایل راه‌های مورد استفاده عشایر خبر داد و در ادامه با اشاره به مسئله کمبود آب عشایر نیز، اظهار داشت: کمبود آب آشامیدنی عشایر با تامین تعدادی تانکر و کمک‌های آبفای استان و آبفای شیراز و بسیج سازندگی با بهره‌گیری از مصوبات سفر دوم دولت سیزدهم به استان و همچنین کمک‌های مدیر سازمان تا حدودی حل شده است و امیدواریم در آینده نیز شرایط بهتر از گذشته باشد.
نماینده عالی دولت در فارس سهمیه آرد عشایر را مورد توجه قرار داد و از مشکلات مدام و مستمر آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: سامانه‌ای با هدف ساماندهی سهمیه آرد عشایر نوشته شده و به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این مسئله مزمن شده نیز مرتفع شود.
وی در پایان سخنان خود، همکاری و هم افزایی بین دستگاهی را یکی از ارکان اصلی رفع مشکلات جامعه عشایری عنوان کرد و افزود: اداره کل امور عشایر استان تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری، آبفای استان و آبفای شیراز منعقد کند تا باقیمانده مشکلات مربوط به این پنج حوزه برطرف شود.

شایان نادری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران:
یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در استان فارس، پیگیری ارائه خدمات به عشایر توسط دستگاه های اجرایی بوده است

شایان نادری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این جلسه ضمن اشاره به تلاش های گسترده استانداری فارس جهت ارائه خدمات ویژه به استان فارس از طریق نهادهای کشوری و استانی گفت استاندار فارس صدای رسای عشایر استان فارس در کشور بوده است که یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته پیگیری ارائه خدمات به عشایر توسط دستگاه های اجرایی بوده است.
وی در ادامه افزود در کشور ۵۰ دستگاه، متولی ارائه خدمات به عشایر هستند که گاها این موضوع مسیر درستی را طی نکرده و آنطور که باید عشایر از خدمات منتفع نگردیده اند.
نادری به سیاست های کلی سازمان امور عشایر کشور در جهت تامین نهاده های دامی مدت دار اشاره کرد و گفت تابحال ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی مدت دار به عشایر تحویل گردیده است که عشایر موظف اند در ازای آن گوشت قرمز مورد نیاز را تامین و تحویل نمایند و امیدواریم در سالجاری نیز ۱۵۰ هزار تن دیگر در میان عشایر توزیع گردد.
رئیس سازمان امور عشایر ضمن یادآوری اینکه زیست بوم عشایر نسبت به گذشته تغییرات محسوسی داشته است گفت در حال حاضر یکی از مهمترین معضلات عشایر کشور و استان فارس ایلراه های عشایری است که به مرور زمان توسط جامعه شهری و روستایی تصرف گردیده است و باید همچون جوامع شهری و روستایی موانع خدمات رسانی مطلوب در زمینه های بهداشت، آموزش و اقتصاد عشایر مورد توجه ویژه مسئولین استانی قرار گیرد.
در انتهای این مراسم از استاندار فارس به پاس نگاه ویژه به جامعه عشایری استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×