» شهرستان » رهاسازی بیش از ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی حمایتی در استخرهای کشاورزی کازرون
شهرستان
کد خبر:28501 | ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳

رهاسازی بیش از ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی حمایتی در استخرهای کشاورزی کازرون

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از رها سازی تعداد ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی خبر داد و گفت: شهرستان کازرون دارای ۱۰۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی می باشد که در ۲۰ باب آن رهاسازی با بچه ماهی گرمابی کپور، فیتوفاگ و آمور به تعداد ۵۷ هزار قطعه انجام شده است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ وی افزود: از تعداد مذکور حدود ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به صورت حمایتی و مشارکتی از محل اعتبارات استانی درمیان بهره برداران دارای استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان کازرون توزیع شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان زمان مناسب برای رهاسازی بچه ماهی گرمابی در اواخر اسفند ماه و فصل بهار است.

پرویزی با اذعان به اینکه طول دوره پرورش بستگی به شرایط اقلیمی منطقه، مدیریت دوره پرورش و وزن بچه ماهی ها دارد گفت:مدت زمان لازم برای رسیدن به حداکثر سایز ماهی حدود ۷ تا ۹ ماه است.

بازار مصرف ماهی گرمابی صید شده بیشتر در استان خوزستان و عراق است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در ادامه بیان کرد:از استخر ذخیره آب در کشاورزی برای ذخیره حقابه چاه، قنات، چشمه یا رودخانه، ذخیره آب بارندگی و برف در فصول پاییز و زمستان و مصرف آن در فصل آبیاری، ذخیره حقابه برای انجام آبیاری تحت فشار (بارانی یا قطره‌ای) و یا بهره‌برداری دو منظوره برای پرورش ماهی و شیلات و نیز ذخیره آب استفاده می‌شود.

او بیان کرد: امیدوار است تا در آینده نزدیک، به تعداد پرورش دهندگان حوزه ی آبزیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، با هدف اشتغالزایی برای جوانان افزوده شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×