» تصاویر » سخنرانی “محمدحسین داشزرین” در اجلاسیه اتحادیه جهانی ایلات و اقوام بومی جهان
تصاویر - فرهنگی هنری
کد خبر:28573 | ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹

سخنرانی “محمدحسین داشزرین” در اجلاسیه اتحادیه جهانی ایلات و اقوام بومی جهان

پرتو جنوب

حضور افتخار آفرین و سخنرانی “استاد محمدحسین داشزرین” قره میرشاملو (فارسیمدان- قشقائی) در اجلاسیه اتحادیه جهانی ایلات و اقوام بومی جهان در شهر استانبول ترکیه، مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، اتحادیه ایلات و اقوام بومی جهان تحت عنوان “یونی نُومَد” که زیر نظر سازمان ملل و در زمینه حفظ و حراست از فرهنگ و آداب و رسوم اقوام بومی و حفظ و حراست از گونه های گیاهی و جانوری مناطق مختلف جهان فعالیت دارد، طبق روال مرسوم، هرساله با دعوت از نمایندگان ایلات و اقوام کشورهای مختلف، اجلاسیه ای را در یکی از کشورهای عضو برگزار می کند، که این اجلاسیه در سال جاری میلادی در کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار گردید.
از ایل قشقائی نیز فرهنگی فرهیخته “استاد محمدحسن داشزرین” که مسئولیت خزانه داری دفتر این اتحادیه در ایران را بر عهده دارد، به این اجلاسیه دعوت بود.

در این اجلاسیه که نمایندگان ایلات و اقوام جهان حضور داشتند، استاد محمدحسن داشزرین به زبان انگلیسی و با کمال شایستگی در زمینه تاثیرات منفی انقلاب صنعتی بر محیط زیست و همچنین نقش ایلات و اقوام بومی در حفاظت و حراست از طبیعت و محیط زیست به ایراد سخن پرداخت که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×