» شهرستان » شهرستان بختگان در مسیر توسعه صنعتی
شهرستان
کد خبر:30048 | ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱

شهرستان بختگان در مسیر توسعه صنعتی

پرتو جنوب

ظرفیت سازی شهرک های صنعتی آباده طشک و تنگ حنا برای استقرار صنایع بویژه صنایع فرآوری معدنی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت های شهرستان بختگان بویژه در بخش معدن گفت:شهرک های صنعتی بختگان ظرفیت مناسبی را برای استقرار و فعالیت صنایع فراوری معدنی فراهم کرده اند و برنامه ما تکمیل این زیرساخت ها با هدف توسعه صنایع معدنی است.
سید مسعود عظیمی پس از بازدید از شهرک های صنعتی آباده طشک و تنگ حنا در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرک های صنعتی بختگان که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت شهرک های صنعتی آباده طشک و تنگ حنا در این شهرستان گفت:در این شهرک های صنعتی در مجموع ۵۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده۲۰ واحد با اشتغال ۳۵۰ نفر نیز در مرحله بهره برداری قراردارد.
وی افزود: واحد های شاخص در زمینه فرآوری سنگ های تزئینی و کرومیت در این دو شهرک صنعتی مستقر در حال بهره برداری است و بر خی طرح ها نیز در مرحله ساخت و ساز قراردارد.
با هدف توسعه و تکمیل زیرساخت ها در یک سال اخیر دو پروژه روشنایی معابر و کانال هدایت سیلاب با اعتبار ۵میلیارد تومان در شهرک صنعتی آباده طشک اجرا و به پایان رسیده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر لزوم اختصاص اعتبارات توسط فرماندار شهرستان برای توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی گفت: اختصاص این اعتبارات می تواند توسعه بخش صنعت و اشتغال در شهرستان را شتاب بخشد.
عظیمی یکی از مشکلات شهرک آباده طشک را کمبود آب بیان کرد و گفت: برای رفع این مشکل مقرر شد امور آب شهرستان مجوز حفر چاه آب آشامیدنی را صادر و این شرکت عملیات حفر و تجهیز چاه را انجام دهد.
وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی تنگ حنا دارای ۶۱هکتار مساحت است که در آن تاکنون ۲۹ قرارداد سرمایه گذاری منعقد و ۱۳واحد با اشتغال ۲۴۰ نفر نیز درحال بهره برداری است.
عظیمی همچنین با اشاره به انعقاد ۲۶قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی آباده طشک گفت:در این شهرک صنعتی نیز ۷واحد تولیدی با اشتغال ۶۰ نفر در مرحله بهره برداری قراردارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×