» اجتماعی » شهرک های صنعتی، مهمترین زیرساخت برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک
اجتماعی
کد خبر:29418 | ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۸

شهرک های صنعتی، مهمترین زیرساخت برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک

پرتو جنوب

آیت الله دژکام: لزوم شناسایی ظرفیت های استان فارس برای تبدیل شدن به کانون رشد و توسعه

همزمان با ۲۱ مرداد، روز ملی حمایت از صنایع کوچک مدیر عامل و معاونان شرکت شهرک های صنعتی فارس با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این دیدار با اشاره به گستره وسیع استان و لزوم توسعه متوازن صنعتی در مناطق مختلف فارس گفت: استان فارس، فقط شیراز و شهرهای اطراف آن نیست و در توسعه شهرک های صنعتی استان باید عدالت رعایت شود، در این راستا باید تمام ظرفیت های موجود در سطح استان را شناسایی کرده و آنجا را کانون رشد قرار دهیم.
آیت الله دژکام با بیان اینکه مهمترین ماهیت راه اندازی و ایجاد شهرک های صنعتی، فراهم کردن زیرساخت ها برای تولید است گفت: باید مسائل و مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی رفع شود.

عظیمی: شهرک های صنعتی مهمترین زیرساخت برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان ارائه کرد.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه صنایع کوچک نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دارند و همه کشورها نیز به این بخش توجه ویژه‌ای دارند گفت: در کشور ما نیز به این صنایع اهمیت داده می‌شود و حمایت‌های مختلفی از فعالان این عرصه صورت می‌گیرد تا شاهد توسعه این بخش باشیم.
وی با بیان اینکه نقش صنایع کوچک در رونق تولید و تحرک اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، گفت: صنایع کوچک به علت انعطاف پذیری بالا، اشتغال زایی مناسب، تغییرات سریع در تکنولوژی و همگام شدن شدن با فناوری روز می توانند نقش خود را در جهش تولید بخوبی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید:

حمایت از بخش خصوصی برای راه اندازی شهرک های صنعتی غیر دولتی

عنوان دوم فارس در تعداد شهرک های صنعتی
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک های صنعتی مهمترین زیرساخت را برای استقرارو فعالیت صنایع کوچک فراهم می سازد گفت: در استان فارس بیش از ۹۰درصد از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و این استان با دارا بودن ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی عنوان دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وجود ۳۴۸۱ واحد بهره بردار و ۴۱۸۸طرح صنعتی درحال ساخت در شهرک های صنعتی فارس
عظیمی با بیان اینکه تاکنون ۳۴۸۱ واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی در شهرک های صنعتی استان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند گفت: در این واحد ها برای ۴۳۴۹۰نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین از ساخت و ساز ۴۱۸۸ طرح صنعتی خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۹۰ طرح در مرحله نصب ماشین آلات، ۵۸۰طرح درمرحله تکمیل سالن تولید و ساختمان های جانبی و سایر طرح ها در مراحل دیوارکشی، اسکلت ساختمانی قراردارد.
وی با بیان اینکه تقویت صنایع کوچک راهکار جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: بیش از ۸۰ عنوان خدمات حمایتی از صنایع کوچک انجام می شود که همه این خدمات با یارانه حمایتی این شرکت انجام می شود.
عظیمی در ادامه استقرار صنایع پاک و صنایع با فناوری پیشرفته که آلایندگی ندارند در شیراز و استقرار سایر صنایع در خارج از مرکز استان را از برنامه های راهبردی این شرکت اعلام کرد و گفت: زیرساخت های استقرار صنایع در شهرک های صنعتی خارج از شیراز در حال آماده سازی و تکمیل است تا با این کار اقدامی موثر در زمینه حفظ محیط زیست و هوای پاک شیراز بعنوان شهر هوای پاک و دوستدار محیط زیست انجام و توازن و تعادل بخشی در استقرار صنایع در مناطق استان نیز دنبال شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×