» شهرستان » صدور مجوز صنایع تبدیلی با وحدت رویه دستگاه متولی  همراه باشد
شهرستان
کد خبر:28471 | ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷

صدور مجوز صنایع تبدیلی با وحدت رویه دستگاه متولی  همراه باشد

پرتو جنوب

رییس اتاق بازرگانی فارس:

صدور مجوز صنایع تبدیلی با وحدت رویه دستگاه متولی  همراه باشد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: ضرورت دارد که در زمان صدور مجوز صنایع تبدیلی، یک وحدت رویه در اقدامات دستگاه‌های متولی وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی محمد صادق حمیدیان، چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فارس در شیراز، با اشاره به الزام ارائه سند مالکیت از سوی متقاضی در زمان صدور مجوز صنایع تبدیلی افزود: بر اساس آیین نامه داخلی سازمان جهاد کشاورزی، برای صدور پروانه بهره‌برداری بایستی سند مالکیت وجود داشته باشد و در مقابل شرکت شهرک‌ها اعلام می‌کند که زمانی اقدام به صدور سند می‌کند که طرح به طور کامل اجرا شده باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که سازمان صمت(صنایع ، معادن و تجارت) نیز به صرف اعلام بلامانع بودن از سوی شرکت شهرک‌ها، نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری اقدام می‌کند، راهکار این است که بخشنامه‌ای صادر شود که به صرف اعلام بلامانع بودن از سوی شرکت شهرک‌ها، جهاد کشاورزی اقدام به صدور پروانه بهره برداری کند.

او اظهار کرد: سازمان صمت در بازدید از واحدها، پس از مشخص شدن آماده تولید بودن هر واحد، پروانه بهره برداری صادر می‌کند اما سند مالکیت زمانی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که تمام فعالیت های واحد تکمیل شده باشد.

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: جهاد کشاورزی باید برای تعداد محصولاتی که آماده تولید است پروانه بهره برداری صادر کند و در این مسیر رویه‌ای را در پیش گیرد که سازمان صمت برای صدور پروانه بهره‌برداری انجام می دهد.

*لزوم رفع مشکل ناترازی برق در واحدهای صنعتی

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع غذایی و تبدیلی فارس هم، با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و عدم تطابق با جمعه‌های تعطیل هر هفته گفت: مشکل ناترازی برق در واحدهای صنعتی بایستی رفع شود.

جمال رازقی افزود: انجام این کار نیز راهکاری ساده دارد و آن هم توافق نماینده کارگر و کارفرما است چرا که نمی‌توان برق واحدهای صنایع غذایی را به مدت ۲۴ ساعت قطع کرد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، یک روز در هفته تعطیل رسمی است و واحدهایی که فعالیت حساس ندارند و روزهای جمعه هم تعطیل هستند، روز جمعه روز کاری آنها شود و یک روز دیگر را در هفته تعطیل کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×