» سیاسی » طرح انسداد مرز شرقی کشور با هدف کنترل ورود غیرقانونی اتباع خارجی 
سیاسی - شهرستان
کد خبر:29361 | ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱

طرح انسداد مرز شرقی کشور با هدف کنترل ورود غیرقانونی اتباع خارجی 

پرتو جنوب

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران با مطرح کردن مسایل ملی و استانی، پاسخگوی سوالات خبرنگاران در حوزه مختلف از جمله پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس، تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان، تعریف و طبقه بندی ساماندهی اتباع بیگانه، حمایت از کابینه دولت چهاردهم براساس کارآمدی و رد کردن فرضیه نفوذ در شهادت اسماعیل هنیه براساس آنچه رسانه عربی و غربی مطرح می کنند، بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به اینکه رسانه ها نقش ویژه ای در تحول، کارآمدی، اعتماد افزایی، امیدآفرینی و پیشرفت جامعه دارند، اظهار داشت: این در حالی است که رسانه ها نباید نقش روابط عمومی داشته باشند و جایگاه رسانه نباید در این حد تنزل داشته باشد.

وی اضافه کرد: مسائل مرتبط به استان فارس در حوزه های ملی و استانی در مجلس در حال پیگیری است و مسائل اولویت دار استان نیز در دستور کار چهار نماینده شیراز و سایر نمایندگان فارس در مجلس قرار گرفته تا شاهد توسعه فارس در برنامه هفتم توسعه باشیم.

عزیزی تاکید کرد: برخی تصور می کردند که موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس طرحی واهی است اما شاهد هستیم اگر این طرح ۱۰ سال قبل تر اجرا شده بود مشکلاتی آبی که در استان فارس وجود دارد برطرف می شد زیرا استان فارس به علت جایگاهی که در کشور دارد می تواند به عنوان یک استان؛ ملی مورد توجه سیاستگذاران اجتماعی باشد.

او با اشاره به اینکه با هیچ فردی عهد اخوت نبسته ایم، ادامه داد: هرکسی در تلاش باشد تا مسیر توسعه فارس را از ریل پیشرفت خارج کند جفاکار است و نباید هیچ کس به خودش اجازه دهد که استان را از مسیر توسعه خارج کند زیرا با هیچ فردی عهد اخوت نبسته ایم و باید از افرادی که در تراز استان فارس نباشند پرهیز و از انتصاب مدیران ضعیف در استان فارس نیز جلوگیری کرد.

ابراهیم عزیزی در خصوص ارتباط مجلس و دولت نیز تصریح کرد: مجلس از رای مردم حمایت خواهد کرد و دومین وظیفه ای که در ارتباط مجلس و دولت حائز اهمیت است آن است که دولت نباید به کار های حاشیه ای بپردازد بلکه به دنبال تحقق رشد ، شکوفایی و توسعه کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه گام بردارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص ترور اسماعیل هنیه نیز بیان کرد: همانگونه که رهبری اشاره کردند قطعا خونخواه مهمان شهید خواهیم بود و هر کسی که می خواهد پیغام بیاورد و هر فردی می خواهد پیام ببرد زیرا حمایت از جبهه مقاومت یکی از اصلی ترین وظایف ما خواهد بود.

رسانه ها باید از ضریب دادن شایعات رسانه های عبری ، غربی و صهیونیستی جلوگیری کنند

عزیزی تاکید کرد: رسانه ها باید از ضریب دادن شایعات رسانه های عبری ، غربی و صهیونیستی جلوگیری کرده و اجازه ندهد این گونه شایعات در جامعه منتشر شود.

وی ادامه داد: مسئله نفود در موضوع شهادت اسماعیل هینه به طور کامل منتفی است البته تمامی کارشناسان این حوزه در حال فعالیت اند لازم به ذکر است که مدیران دستگاه های نظامی ، انتظامی و امنیتی مردم را محرم دانسته و هر موضوعی که در این بخش وجود داشته باشد با مردم درمیان گذاشته می شود.

انتقال آب خلیح فارس به استان با سرعت در حال انجام است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز بیان کرد: برخی از کشور های همسایه روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب نسبت به شیرین کردن آب اقدام می کنند که در سال بیش از هشت میلیارد متر مکعب این کشور ها در حال استفاده اند البته مصوبه کشور برای خط انتقال آب از خلیج فارس به استان بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب باید انتقال یابد.

وی افزود: خط انتقال آب به استان فارس در حال انجام است و این طرح ملی در استان فعالیت می کند البته نباید فراموش کنیم که خط انتقال آب به یزد خیلی زود تر از استان فارس آغاز شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تاکید کرد: یکی از طرح های اولویت دار که در دولت چهاردهم نیز باید مورد توجه مجلس و دولت باشد مسئله انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس است.

وی افزود: مشکلاتی در تامین آب در شهر شیراز وجود داشت که با تلاش های صورت گرفته شاهد هستیم که برخی از مشکلات برطرف شده اما باز هم باید تلاش های ویژه ای در این بخش صورت بگیرد تا بتوان مشکلات تامین آب در شهر شیراز و استان فارس برطرف شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم همانگونه که رئیس جمهور منتخب بر آن تاکید ویژه ای داشته ملاک فعالیت آنان برنامه هفتم توسعه است از این رو امید است این برنامه که دارای ویژگی های منحصر به فردی است بتواند آینده کشور را به صورت قابل توجه ای توسعه بخشد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اختصاص بودجه به حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه حرم های چهارگانه به صورت ویژه دیده شده تا بتوان زمینه اختصاص اعتبارات را به حرم های سه گانه فراهم کرد.

عزیزی افزود: با توجه به توافقات خوبی که مجلس با وزارت راه و شهرسازی داشته است قرار است ردیف بوجه مجزا برای حرم مطهر در نظر گرفته شود تا مشکلاتی که پیشتر در این حوزه وجود دارد و امکان اختصاص اعتبار به حرم را فراهم نمی کرد برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئله عوارض گیری در تخصص بودجه به حرم مطهر شاهچراع(ع) که پیشتر یکی از مشکلات مسیر تخصیص بودجه بود برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع ساماندهی اتباع بیگانه و مهاجران در کشور نیز گفت: دولت سیزدهم طرح خوبی در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و مهاجران به مجلس ارائه کرد اما به علت برخی از ایرادات بار دیگری این طرح به دولت ارجاع شد و امید است دولت چهاردهم پس از اصلاحات لازم باردیگری طرح را به مجلس ارسال کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح اتباع بیگانه و مهاجران ساماندهی و طبقه بندی شده اند و دولت نیز اعتبارات خوبی برای این طرح در نظر گرفته است.

وی افزود: طرح انسداد مرز شرق کشور در حال انجام است تا بتوان از این طریق زمینه ورود غیرقانونی مهاجران را از بین برد این در حالی است که دولت اعتبارات لازم برای این کار را تخصیص داده تا بتوان بدون نگرانی زمینه این اقدام را فراهم کرد.

عزیزی در خصوص آزادراه شیراز-اصفهان نیز تصریح کرد: یکی از افرادی که موافق افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان نبود من بودم زیرا این آزادراه با مشکلات زیاد و فشار سیاسی برخی از افراد افتتاح شد.

او افزود: از جمله مشکلاتی که این آزادراه دارد میتوان به مشکلات حوزه ایمنی ، قطعه هفت و … اشاره کرد اما با همه مشکلات این آزادراه افتتاح شد و اکنون باید به سمت حل مشکلات بزرگترین آزادراه استان اقدام کرد.

وی ادامه داد: مسیر های دسترسی به آزاد راه باید ساماندهی و مدیریت شود این در حالی است که قطعه هفت و قطعه هشت این آزاد راه نیز باید تکمیل یا ساخته شود.

او افزود: نظر به توافق های صورت گرفته با وزارت دفاع و وزارت راه قرار است که قطعه هشتم این آزادراه که اولین قطعه از آزادراه شیراز-بوشهر نیز هست ساخته شود و عمده فعالیت های لازم در خصوص قطعه هفت نیز انجام شده و تنها تقاطع های این قطعه باقی مانده تا تکمیل و قابل استفاده شود.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×