» شهرستان » عزم جدی شورای پیشگیری از جرم شهرستان کازرون جهت صیانت از منابع آب
شهرستان
کد خبر:28325 | ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۴

عزم جدی شورای پیشگیری از جرم شهرستان کازرون جهت صیانت از منابع آب

پرتو جنوب

دومین جلسه فصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کازرون در سال۱۴۰۳ به همراه جلسه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و‌ منابع طبیعی با حضور رییس دادگستری، دادستان، فرماندار ویژه، جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان و مسئولینی از شرکت آب منطقه ای استان فارس تشکیل شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری کازرون، جلسه مذکور در دادگستری و با موضوع اتخاذ راهکارهای مناسب جهت حفظ و صیانت از منابع آب های زیرزمینی با اولویت شناسایی و پر نمودن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر غیرمجاز در اراضی برگزار گردید.

در ابتدا صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون، به تشریح دستور کار جلسه پرداخت. وی نسبت به وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب های زیرزمینی و تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی در شهرستان هشدار داد.

دبیر جلسه ضمن تبیین مدیریت مصرف بهینه منابع آب و ارائه راهکارهایی پیشگیرانه بیان نمود: لزوم برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

در ادامه، محمدعلی بخرد فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی بابت برگزاری و پیگیری چنین جلساتی یادآور شد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته باشند و همه نهادها عزم جدی در این زمینه داشته باشند و ابتدا نیز از دانه درشت ها جهت برخورد شروع نمایند.

نماینده ارشد وزارت کشور در کازرون خاطر نشان کرد: صیانت از منابع آب های زیر زمینی و برخورد با حفر چاه های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت بر روی چاه های مجاز از طریق کنتورهای هوشمند و انسداد چاه های غیر مجاز واقع در حریم دریاچه پریشان باید در اولویت قرار گیرد.

سپس دیگر اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان محمدحسن اتحادنژاد رئیس دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به ضرورت هماهنگی و تعامل میان دستگاه ها برای ایجاد نظم و امنیت در شهرستان تأکید کرد.

وی همچنین فعال بودن گشت دستگاه ­های مسئول و هماهنگی آنها با دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان را برای پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و صیانت از منابع آبی ضروری دانست.

رئیس جلسه با بیان مجدد دستور کار جلسه، بررسی و صیانت از آب ها را بررسی و با امعان و اتفاق نظر کلیه اعضا مصوباتی تصویب و برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ نمود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×