» حوادث » فرشته نجات یک خانواده
حوادث - شهرستان
کد خبر:27588 | ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸

فرشته نجات یک خانواده

پرتو جنوب

نویسنده: مسلم احمدی – خبرنگار خبرگزاری پلیس فارس

دلاورمردی ها و سلحشوری های خالصانه کارکنان انتظامی در جای جای ایران اسلامی، انگار انتهایی ندارد.
در سرما و گرما؛ در روز و شب، در سیل و زلزله، در کرونا، در انتخابات، درهر کارزاری و در هر موقعیتی، زمان و مکان نمی شناسند؛ شب هایی که همه در خواب نازند، آن ها هستند و امنیت و آرامش تولید می کنند.
دلاورمردی ها و سلحشوری های خالصانه کارکنان انتظامی در جای جای ایران اسلامی انگار انتهایی ندارد؛ هر روز و هر ساعت شاهد یک برگی زیبا از رشادت ها و فداکاری های مأموران جان بر کفی هستیم که عاشقانه و خالصانه در راه خدمت رسانی به مردم جانفشانی می کنند.
این بار نوبت گروهبانیکم “محمد انصاری” است؛ دلاورمردی از کارکنان کلانتری ۳۴ جام جم شهرستان شیراز، مأمور جان بر کفی که نوزدهم تیر ماه هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی با دیدن آتش سوزی در یک واحد آپارتمانی در یکی از خیابان های شهر شیراز ، منتظر هیچ چیز و هیچ کس نمی ماند و بلافاصله کپسول آتش نشانی داخل خودرو گشت را برداشته و مثل یک فرشته نجات در آن مکان حاضر می شود.
او قبل از رسیدن مأموران آتش نشانی، با شجاعت و احساس مسئولیتی مثال زدنی آتش را خاموش می کند و جان دو فرزند و پدر و مادر یک خانواده را از مرگ حتمی نجات می دهد.
این اقدام مأمور جان بر کف انتظامی استان فارس، با اهدا لوح تقدیر و تجلیل و قدردانی سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” فرمانده انتظامی شهرستان شیراز روبرو شد، اما به قطع و یقین اجر و مزد واقعی و اصلی این اقدام خداپسندانه او را، فقط و فقط خداوند متعال می تواند عطا بفرماید.
آری؛ مجاهدان فی سبیل الله؛ این عنوانی است که رهبر معظم و معزز ایران اسلامی و فرمانده معظم کل قوا به مأموران انتظامی نسبت داده اند؛ عنوانی که به حق شایسته و بایسته این عزیزان است.
اکنون؛ می نویسم؛ می نویسم برای این همکار عزیزم که با درایت و شجاعت خود باعث نجات جان انسان ها شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات کارکنان انتظامی کشور افزود.
امروز همه شاهد و ناظرند که رشادت های بی نظیر مأموران انتظامی در جای جای میهن اسلامی همچون گوهری تابناک می درخشد؛ رشادت هایی که کمتر گفته و شنیده می شود.
اینجا ایران اسلامی است؛ اینجا به گفته شهید والامقام “حاج قاسم سلیمانی” عزیز، حرم است؛ جایی که مأموران انتظامی با الگو گرفتن از سیره و زندگی ائمه اطهار و به ویژه امام حسین (ع) و یاران باوفایش، در مسیر خدمت رسانی خالصانه به مردم کم نمی گذارند.
اُمید که همه خادمان و خدمتگزاران به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه همکاران عزیزم در مجموعه انتظامی کشور روز به روز در مسیر خدمت به مردم توفیقشان افزون گردد و با تأسی و الگو گرفتن از سیره و روش حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، همگی عاقبت به خیر شوند. ان شاء الله.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×