» گوناگون » مقالات » لزوم پاکسازی کشور از «گدا نمایان» خارجی!
مقالات
کد خبر:29443 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱

لزوم پاکسازی کشور از «گدا نمایان» خارجی!

پرتو جنوب

به قلم: امان الله دهقان فرد

 

– حضور سماجت آمیز و توأم با عجز، ناله و التماس های متوالیِ زنان، دخترکان و کودکان سیه چرده با دست، صورت و رویِ نشُسته و پوشینه‌هایی چِرکینه، رقت برانگیز و غلط انداز در مناطق عمومی، بویژه مراکز دفن اموات و قبرستانی، سرِ چهار راه ها و پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی و حتی جایگاه پمپ بنزین و استراحت گاهای بین راهی.

-استقرارِ از قبل برنامه ریزی شده ی فردی، جمعی و باندی! اطراف فروشگاه های زنجیره ای و پُرمشتری، پیچیدن به «پَر» و «پایِ» زنان و مردان، قَسم دادن آنان بحقّ مقدسات و خدای سبحان و برانگیختن احساسات مذهبی و ترحمات انسانیِ ایشان برای خریداری یکی از اقلام موجود در قفسه ها و سپس بازگردانیدن همان موارد به مسئول فروش و نهایتا دریافت وجهِ مربوطه مقابل پرداخت حق حساب درصدی!.

-تاثیرگذاری منفی روی «ظاهر و‌ باطن» و «پنهان و آشکارِ» کوچه و خیابان شهر و روستا. تبدیل چهره ی آن ها به مُثابه ی «گداخانه»های عمومی و «ماتم سرا». ایجاد دردسرهای مستمر حرکتی برای پیاده ها، سواره ها و خودروها. فشار بی جهت بر اعصاب، روان و ذهن اعضای جامعه و افزایش دلنگرانی های فردی و جمعیِ پدر، مادر و بچه ها، مخصوصا دانش آموزان مدرسه ای و دانشگاهی.

-و.. تنها چند عارضه ی حقیقتا منفی و ناجبرانِ ناشی از ورود کنترل نشده یِ اتباع همسایگان شرقی بویژه پاکستان، هند، بنگلادش و افغانستان به شهرهای مرزی و مناطق عمقی بوده که با توجه به اهمیت موضوع و لزوم انجام اقدامات اضطراری توسط مامورین امنیتی و سیاسی و‌ مسئولین اجتماعی و انتظامی، مطالبی را تقدیم می نماییم.

۱) حتما شما نیز یکی از افرادی هستید که طی سال های گذشته، بصورت روزانه، شاهد استقرار طیف های جدیدی از «متکدیانِ» اکثرا در سنین کودکی با لباس های کهنه، پاره، چرک آلوده، سیه چرده و بیش تر هم دارای معلولیت جسمی، در مسیر ترددی و یا سکونتی خود بوده و با شیوه ی «سرکیسه»نمودن عابران و مردمان توسط ایشان نیز آشنا هستید که با چسپیدن به لباس و بستن مسیر حرکتی، کج کردن گردن، قَسم‌ دادن و به زبان آوردن تمام مقدسات و حتی اموات، گذشتگان و رفتگان، مردم را تحت تاثیر قرار داده و بنوعی شما را راضی به پرداخت پول و یا خرید اجناس می نمایند.

۲)- ضمن احترام به مردمان مسلمان و ساکنان همسایگان شرقی در عین حال اما کسانیکه به پاکستان و کشورهای «هم پیشینه»ی آن رفت و آمد داشته و یا با فرهنگ و شیوه ی زیستی ایشان آشنایند، حتما با این گزینه و گفته نیز موافق اند که باندهای خطرناکی زیر پوشش «تکدی گری» به فعالیت های زیرزمینیِ داخلی و صادرات هدفمند آنان به ممالک پیرامونی مشغول بوده و هیچ اِبایی نیز برای انجام اقدامات خلاف امنیت اجتماعی و اخلاق عمومی ندارند. حتی بخشی از ساکنان بومی، آنان را به چشم «جاسوسان»ارتش و نیروهای اطلاعاتی نگریسته و سعی می کنند تا سرحد امکان از ایشان فاصله بگیرند!. نکته ی جالب توجه اینکه بالای ۹۰ درصد از زندانیان خارجی عراق، عربستان و چندین کشور دیگر از همین «گدانمایان» محسوب، که بدلایل مشابه بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته اند!.

۳)- واقعیت آنست که اکثر استان ها، شهرها و حتی روستاهای کشور ما، سال هاست محلی برای عبور، مرور و رسوب صدها هزار نفر از «متکدی نمایانِ» بیگانه ای واقع شده که ضمن بهره گیری از همین پوششِ «ترحم آمیز» و البته «حساسیت بر نینگیز»!، علاوه بر خالی کردن جیب مردم و خارج کردن صدها میلیون دلار ارز و مسکوکات، آنهم بدون آنکه تولیدات و یا فعالیت اقتصادی داشته باشند، همچنین بعنوان عامل منتقل کننده ی انواعی از بیماری های واگیردار و مُسری همچون هپاتیت، ایدز و موارد مشابه عمل کرده و خطرناک تر از همه، توسط سرویس های امنیتی و جاسوسیِ کشور متبوعه و سایر سازمان های اطلاعاتیِ بیگانه براحتی مورد استفاده واقع شده و عمل می نمایند. امری که با کمال تاسف از چشم اکثر مردمان، ماموران و مسئولان کشوری دور مانده و توجه چندانی به آن ها صورت نمی گیرد!.

✅یادمان نرود)- نفوذیان و دشمنان «تجربه آموخته» و «عبرت اندوخته»ی درونی و بیرونی، دیگر کمتر سراغ امور «حساسیت زا»ی قدیمی و یا ابزارهای جدیدِ فنیّ قابل ردیابی رفته و متقابلا تلاش می نمایند بیشتر از عوامل انسانی آموزش دیده و پراکنده شده در تار و پود جامعه ی مورد هدف قرار گرفته حداکثر بهره را بعمل آورده و از جایی که اکثر ساکنین و مسئولین فکرش را نمی کنند، نهایت ضربه، ضرر و زیان را وارد نمایند.

✔️نکته ی پایانی)- خانم ها و آقایان گرامی. فعلا نمی خواهم علل اصلی برای این همه «بی تفاوتی» و «کم توجهیِ» ملت و دولت راجع به ضربات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعیِ حاصله از حضور اتباعِ فاقد «مدارک شناسایی» و «مشخصات هویتی»، آنهم در تمام نقاط حساس داخلی و مناطق پُر مخاطره ی مرزی را واگویه نمایم. فقط در چند جمله:

الف)- همه ی آنانیکه از روی دلسوزی و یا ترحمات انسانی و اسلامی به هر نحوی، از جمله کمک های مادی و مالی، موجبات تقویت این اتباع «باندی» و «رانتی» را فراهم و باعث ادامه ی حضورشان در کشور می شوند.

ب)- مدیران و وابستگان به ادارات دولتی و ملی، بویژه اعضای دستگاه های اجرایی و قضایی، که علی رغم داشتن مسئولیت رسمی برای برخورد قانونی با اینگونه ناهنجاری های ناشی از رسوب بیگانگانِ در مناطق شهری و روستایی و مشاهده ی عینی این قبیل افراد، درونِ حوزه ی ماموریتی اما هیچگونه اقدامی صورت نمی دهند.

ج)- و… همگی در عواقب و عوارض شرعی، جسمی، روانی و عمومی، گسترش بیماری های عفونی، زیان های اقتصادی و تغییر چهره ی ملی و کشوری مقابل ساکنان بومی و گردشگران بیرونی سهیم بوده و بایستی پاسخگوی «اهمال کاری» و «مسئولین گریزی»های خود، برابر نسل های فعلی و آتی و منتظر عقوبات آخرتی باشند!

فاعتبروا…

Print Friendly, PDF & Email
  • ×