مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: پوشش رسانه ای و عملکرد روابط عمومی دستگاه ها در سفر دوم هیات دولت به فارس بی سابقه بود
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: عملکرد روابط عمومی ها در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس بی سابقه و بسیار شاخص بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، عباس فرج زاده در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با بیان این که مجموعه اقدامات تبلیغی و رسانه ای فارس در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات دولت به استان، تشویق مدیران رسانه ای دولت را به همراه داشته است، اظهارداشت: این تلاش ها با همراهی مدیران روابط عمومی دستگاه ها صورت گرفته است و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در سفر هیات دولت به خوبی قابل مشاهده است.
وی با اشاره به این که گزارش عملکرد دستگاه های استان در سفر دور دوم هیات دولت و ریاست جمهوری به استان فارس در حوزه های مختلف در حال جمع آوری و ارزیابی است، ادامه داد: کتابی که بر اساس اطلاع نگاشت های تولیدی دستگاه ها با مدیریت اداره کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری فارس تولید شده است دستاورد خوبی است که باید اصلاح و ارتقا پیدا کرده و به عنوان رهاورد سفر مورد استفاده و استناد قرار گیرد.
عباس فرج زاده با بیان این که ظرفیت رسانه ای همه دستگاه های اجرایی استان باید در خدمت تقویت خط رسانه ای دولت قرار گرفته و موجب هم افزایی تلاش ها برای انعکاس خدمات دولت در سطح استان شود، گفت: مخاطبان متفاوت دستگاه های اجرایی در بسترهای مختلف اطلاع رسانی، فرصت خوبی برای نشر اخبار توانمندی ها و عملکرد موفق و خدمات در سطح استان فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به این که در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس همکاری و هم افزایی بسیار خوبی در زمینه بکارگیری نیروی انسانی و امکانات دستگاه های اجرایی صورت گرفت، افزود: این تجربه موجب تقویت جایگاه روابط عمومی ها و بهره مندی بیشتر استان فارس از رویداد سفر دولت به استان شده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری با تاکید بر این که مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید مطلع ترین فرد در دستگاه خود نسبت به اقدامات صورت گرفته باشند، اظهارداشت: مدیران روابط عمومی باید تلاش کنند اختیارات لازم برای پیشبرد اهداف رسانه ای را به دست آورده و برای اقدامات رسانه ای متناسب با اطلاعات دقیق برنامه ریزی داشته باشند.
وی با بیان این که به روز رسانی وبگاه های اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی برای ورود اطلاعات لازم در سامانه تسما در خصوص عملکرد روابط عمومی ها و اشتراک گذاری اطلاعات تولیدی مرتبط با عملکرد موفق دولت در استان در کانال های اطلاع رسانی می تواند به ارتقای جایگاه روابط عمومی ها کمک کند، افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی نباید از شهرستان ها غفلت کنند و از این ظرفیت کم نظیر که می تواند گستردگی و ابعاد قابل توجهی به اقدامات روابط عمومی بدهد بهره ببرند.
فرج زاده توجه به راهبرد روایت اول و پاسخگویی به موقع به شبهه آفرینی ها و انعکاس مناسب اقدامات امیدآفرین دولت در استان را از دیگر سرفصل های فعالیت روابط عمومی های استان برشمرد و ادامه داد: سفر هیات دولت و ریاست جمهوری به استان فارس یک رویداد است که با پایان سفر هیات دولت به پایان نمی رسد و انعکاس اقدامات متنوع و گسترده دولت در استان می تواند اجرای مصوبات سفر را تقویت کرده و امید و انگیزه بیشتری را در بدنه جامعه ایجاد کند.
وی با تاکید بر این که تعامل با صدا و سیمای مرکز استان فارس به منظور تولید آثار رسانه ای مرتبط با عملکرد دستگاه ها باید در دستورکار مدیران روابط عمومی باشد، اظهارداشت: حضور دستگاه ها در صدا و سیما رویکردهای متنوعی می تواند داشته باشد و در زمینه معرفی خدمات به مردم، حتماً استانداری فارس با نگاه حمایتی از این رویکرد پشتیبانی خواهد کرد.