» ورزشی » مواردی که نباید در مدارس فوتبال نادیده گرفته شوند
ورزشی
کد خبر:29757 | ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱

مواردی که نباید در مدارس فوتبال نادیده گرفته شوند

پرتو جنوب

محسن بابادی – کارشناس ورزشی پرتو جنوب

باتوجه به فصل تابستان و بالطبع تب فوتبال در تمامی کشور خصوصا استان های فوتبال خیز، وظایف مدارس فوتبال دشوارتر از همیشه به نظر می رسد. تمام هم و غم دانش آموزان و بازیکنان کم سن و سال در طول هفته، لحظه شماری برای آغاز یک سانس فوتبال است. به طوری که ساک و البسه ورزشیشان را از روز قبل آماده کرده و برای خود در دنیای کودکانه شان رویاپردازی ها نموده که قرار است در آن جلسه تمرینی چه ها کنند.

تنها کسی که می تواند این رویای زیبای بچه گانه آن را نقش بر آب نموده و آن ها را دلسرد و بی انگیزه نماید، رفتار برخی مربیان نابلد و مدیران پول پرست مدارس فوتبال است که سانس ها را قربانی پول می کنند.

از مهم ترین عواملی که می تواند بچه ها را آزار دهد و از حضور در مدارس فوتبال لذت نبرند، رفتار های تحقیرآمیز، تبعیض، بی برنامگی مربی، خشونت به جای جدیت، بی احترامی، باری به هر جهت بودن تمرینات و سانس، از سروته تمرین زدن، کم کاری و بی تفاوتی مربیان، کم تجربگی و مجموعه عواملی است که با روح و روان بازیکنان بازی می کند. اما به جز مسایل یاد شده، خانواده ها از مدارس فوتبال انتظارات به جایی دارند که می طلبد در این زمینه اهتمام بیشتری از جانب این مراکز آموزشی صورت پذیرد. به اعتقاد بنده یکی از اساسی ترین آنها متهد بودن مدارس فوتبال در قبال وقت و پول بازیکنان و خانواده ها به هر شکل ممکن است.

یعنی بایست بازده آموزشی و پر کردن اوقات فراغت از جانب آن ها به صورتی باشد که خانواده ها گمان نکنند وقت فرزندشان به بطالت سپری شده و پولشان را درون سطل زباله انداخته اند. دیگر آنکه مدارس فوتبال به خواست، اهداف و نیاز های بازیکنان از حضور در آن آکادمی یا مدرسه فوتبال مشرف و آگاه بوده و بدانند آن بازیکن و خانواده وی به چه دلیلی آن مدرسه فوتبال را از میان خیل عظیم مدارس فوتبال رسمی و غیررسمی برگزیده اند و چه انتظارات بجایی از آن مجموعه دارند.

نکته دیگر توجه مراکز یاد شده به امر استعدادیابی و معرفی بازیکنان مستعد به آکادمی ها و باشگاه های معتبرتر است. نه اینکه به خاطر چندرغاز پول، خانواده های زبان بسته و بازیکنان را در باشگاه خود اسیر و حبس خانگی نمایند و تا نابود نمودن فوتبال آن ها دست از سرشان برندارند. همان گونه که بازیکنان روزی به آن باشگاه آمده اند، روزی هم باید بروند. پس نگهداشتن بیش از حد و ممانعت از پیشرفت آن ها اوج خیانت در حق آن بازیکن محسوب می شود.

بنابراین لازم است مدارس فوتبال این موارد را آویزه گوششان نموده و بدانند با انجام کار های یاد شده هم به آینده و رشد بازیکنان کمک شده و هم تبلیغ خوبی برای خودشان خواهد شد و قطعا خروارخروار اعتبار، پول و پیشرفت را برایشان به دنبال خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×