» شهرستان » نشست مشترک مدیریت شهری کازرون با نماینده مردم در مجلس
شهرستان
کد خبر:27553 | ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱

نشست مشترک مدیریت شهری کازرون با نماینده مردم در مجلس

پرتو جنوب

مسائل و مشکلات شهر کازرون در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با نماینده مردم شریف شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون؛ نشست مشترکی بین مجموعه مدیریت شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده مردم شریف شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات شهر برگزار شد.

شهردار کازرون ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دوره های قبل و حل مشکلات مردم به صورت ویژه است.
وی گفت: شهرداری ها نهادی غیر دولتی هستند و دولت به طور مستقیم بودجه ای را به شهرداری ها اختصاص نمی دهد و بودجه شهرداری مستقیم از پرداخت عوارض شهروندان تامین می شود و طبیعی است که مردم از شهرداری و شورای اسلامی شهر توقع و انتظاراتی دارند که باید انجام شود و اگر خدمتی در شهر در حوزه های عمرانی و مبلمان شهری انجام شود بازخورد خوبی خواهد داشت.
مهندس نوذری افزود: برای به سرانجام رساندن برخی پروژه ها نیاز به پیگیری و مساعدت در سطح کلان هستیم که از جمله آن می توان به تامین قیر، اختصاص بودجه برای دفع آب های سطحی، تکمیل فرهنگ سرای مردانی و… اشاره کرد.


وی گفت: با شناختی که از نماینده محترم داریم انشالله این موضوعات پیگیری خواهد شد.
شهردار کازرون ادامه داد ؛ در حوزه مدیریت بحران، برخی شهرستان ها به واسطه پیگیری نماینده مجلس آن شهرستان توانستند در حوزه مدیریت بحران و دفع آب‌های سطحی ٢٠٠ میلیارد تومان بودجه بگیرند، انتظار داریم دراین دوره ،کازرون هم بتواند از این بودجه استفاده کند.
شهردار کازرون در ادامه به وضعیت نامناسب آسفالت کمربندی خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهر کازرون فاقد کمربندی است در سال های گذشته توافقی صورت گرفت که اداره راه حدود ۵ کیلومتر از کمربندی خرمشهر را آسفالت کند که متاسفانه انجام نشد و با توجه به اینکه این کمربندی حدود ١٢ کیلومتر است چیزی حدود ۴٠ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت آن نیاز است که برای شهرداری هزینه سنگینی است.

مهندس نوذری تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان کازرون که به معضل تبدیل شده ، مشکل پسماند است . علی رغم اینکه شهرداری کازرون جزء اولین شهرهای استان فارس بود که توانست تمامی مجوز های قانونی سایت پسماند را اخذ کند، اما متاسفانه این امر میسر نشد. در همین راستا وزیر کشور به صورت ویژه به این قضیه ورود کرد و شهر کازرون جز ۲۰ شهرالگو قرار گرفت که دولت با کمک سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری در این حوزه است.
رئیس شورای اسلامی شهر کازرون ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی پروژه های بزرگ شهرداری هستند که ردیف بوجه دولتی دارند اما متاسفانه علی رغم پیگیری ها تاکنون بودجه ای برای این پروژه‌ها در نظر گرفته نشده است.
دکتر جبری برخی از مشکلات شهر را بیان کرد و ادامه داد؛ متاسفانه علی رغم اخذ تمامی مجوزهای سایت پسماند، شهرداری مجبور است ماهانه حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه حمل زباله به شیراز را داشته باشد که البته با کمک دولت ٧٠ میلیارد تسهیلات برای احداث کارخانه بازیافت اختصاص داده شده است ،که با امید به خدا به زودی این مشکل با پیگیری نماینده محترم حل خواهد شد.
وی سالن مدیریت بحران و فرهنگ سرای مردانی و همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری را از دیگر مواردی عنوان کرد که نیاز به پیگیری نماینده و اختصاص بودجه دارد.

دکتر دهقان ناصرآبادی نماینده مردم شریف شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما دغدغه پیشرفت شهرمان را داریم . یک نکته مثبتی وجود دارد که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بومی همین شهرستان هستند و همه یک هدف را دنبال می کنیم ، آن هم رشد و توسعه شهرستان است.
دهقان ناصر آبادی افزود:متاسفانه سیاسی کاری و اختلافات و کم کاری مسئولان شهرستان باعث شده کازرون به آن جایگاه اصلی خود نرسد.
وی تصریح کرد؛ برای پیشرفت شهر باید اختلافات را کنار گذاشته و دست یاری به هم بدهیم. برخی موضوعات به راحتی قابل حل هستند و هر مسئولی در دوران مفید خدمتی خود باید نهایت تلاش خود را در جهت خدمت به مردم انجام دهد.
در ادامه جلسه نماینده شریف شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی قول داد تا موضوعاتی از جمله تکمیل فرهنگسرای مرحوم مردانی، سینمای کازرون، تونل محرم، ترمیم کمربندی خرمشهر، سالن مدیریت بحران، مشکلات شبکه فرسوده آب، فاضلاب شهری و… را پیگیری و حل نماید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×