» اجتماعی » نقش مهم روابط عمومی ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی
اجتماعی - مقالات
کد خبر:45421 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۲۴

نقش مهم روابط عمومی ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی

پرتو جنوب ۰

پیام مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات

نقش مهم روابط عمومی ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی

روز ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ما در عصری زندگی می کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع تبدیل شده است.

انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است و در این میان فعالان عرصه روابط عمومی نقش انکار ناپذیر در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشه ها، رویکردها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی داشته و از سوی دیگر مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی را نیز برعهده دارند. اهمیت جایگاه روابط عمومی در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده؛ به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته شده است. صنعت برق از جمله صنایعی است که در رشد و پیشرفت جامعه از جایگاه خاصی برخورداراست و از این رو روابط عمومی های  این صنعت مهم و حیاتی در تمامی فرآیندهای درون و برون شرکت،  در زمینه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، مدیریت مصرف و … نقش و سهم بسیار مهم و برجسته ای ایفا می کنند.

روابط عمومی‌های  صنعت برق در راستای ایجاد اعتماد بین بدنه اجرایی و مردم و همچنین جلب مشارکت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی پیوسته در حال تلاش و کوشش هستند و سعی دارند با برقراری تعامل مناسب با بخش‌های مختلف جامعه و بهره مندی از زبان تأثیرگذار و البته قابل درک برای عموم، فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان صنعت برق در جهت تامین برق مطمئن و پایدار و جلب رضایتمندی و آسایش مردم را  به تصویر درآورند.

در فضای کنونی که ناترازی مصرف انرژی در کشور به مساله‌ای جدی تبدیل شده است، روابط عمومی های صنعت برق پیوسته در تلاشند به عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباط میان سازمان‌ها و جامعه، نقشی محوری در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد عمومی ایفا کرده و با ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه بین سازمان و مخاطبان و از سوی دیگر انعکاس درست، دقیق و به موقع فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر خدمت به مردم،  نقش سازنده و مثبتی در پویایی و رشد سازمان و همچنین جلب مشارکت مشترکان و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق داشته باشند و امید است که در این راه از حمایت و پشتیبانی سایر ارکان سازمان و ذینفعان برخوردار شوند. در آستانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات  من نیز به سهم خود  این روز را به فعالان متعهد و پرتلاش حوزه روابط عمومی به ویژه هم سنگرانم در صنعت برق تبریک و تهنیت عرض می کنم.

         دکتر محمدرسول  تحفه          

    مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×