» شهرستان » نوسازی تالار حافظ شیراز آغاز شد
شهرستان
کد خبر:29977 | ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸

نوسازی تالار حافظ شیراز آغاز شد

پرتو جنوب

نوسازی و تجهیز مجموعه فرهنگی حافظ شیراز آغاز شده تا پس از ۲۵ سال در قامتی نو و مجهز باز میزبان مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری پایتخت فرهنگ و ادب ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تعمیرات  تالار حافظ با حمایت‌های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، از هفته جاری آغاز شد.

کدام بخش‌های تالار حافظ نوسازی می‌شود؟

آنطور که حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: قرار است همه صندلی‌های مجموعه سه تالار سبز، مهر و غزل تعمیر و تعویض شود و موکت‌های تالار سبز نیز به طور کامل تعویض و تغییر خواهد کرد.

او افزود: وضعیت رنگ‌آمیزی و دکور اصلی تالار حافظ بهبود پیدا می‌کند و تلاش داریم تا وضعیت صوت و نور و تصویر تالار حافظ را بهینه کنیم.

قانعی با بیان اینکه، نوسازی و تجهیز مهمانسراهای مجموعه تالار حافظ نیز در دستور کار است، گفت: این مهمان‌سراها برای برپایی رویدادهای ملی و بین‌المللی که “حافظ” میزبانی می‌کند، بسیار راهگشا است و می‌تواند خدمات اسکان ویژه مهمانان را پوشش دهد.

او یادآور شد : نگارخانه سرو که سال گذشته با حمایت ویژه استاندار و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، ظرفیت زیرساختی نگارخانه‌ای خوبی را به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این را هم گفت که تلاش شده در تجهیز و نوسازی مجموعه تالار حافظ، از بهترین مواد موجود در بازار استفاده شود.

با توجه به جایگاهی که تالار حافظ شیراز در میزبانی‌ از رویدادهای فرهنگی و هنری این کلانشهر دارد، مهمترین پرسش پس از آغاز نوسازی آن، این است که این تالار چه زمانی دوباره آماده میزبانی از رویدادهای فرهنگی و اجراهای هنری می‌شود؟

قانعی اعلام کرد: امیدواریم فرآیند نوسازی و تجهیز تالار حافظ، در بازه زمانی ۲ ماهه‌ای که برای این تغییرات در نظر گرفته شده، با همکاری پیمانکاران و عوامل فنی به سرانجام برسد.

او گفت: تالار حافظ متعلق به مردم است و سالیان سال است که این تالار به‌ سبب نزدیکی که به مجموعه جهانی حافظیه دارد، یه عنوان قطب فرهنگی شهر شناخته شده و بسیاری از هنرمندان و گروه‌های هنری بزرگ کشور در این تالار اجرای برنامه داشته‌اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پس از گذشت۲۵ سال، نیاز بود که یک تعمیر اساسی در این تالار انجام شود و اکنون در حال تعمیر و بهینه‌سازی مجموعه تالار حافظ هستیم.

تالار حافظ به‌عنوان استانداردترین و بزرگترین تالار استان فارس از لحاظ کیفیت خدمات و موقعیت مکانی است و جامعه هنری و نهادها و ارگان‌ها و بویژه برگزار کنندگان اجراهای صحنه‌ای علاقمندند برنامه‌های خود را در تالار حافظ اجرا کنند.

به گفته معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نوسازی تالار حافظ تا آبان‌ماه به طول می‌انجامد و پیش بینی شده تا در نخستین نوبت پس از نوسازی، با چهرهای جدید میزبان کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس باشد.

هنرمندان برای آذر برنامه ریزی کنند

سید رسول موسوی نژادیان به هنرمندانی که علاقمند به برگزاری برنامه در تالار حافظ شیراز هستند، توصیه کرد: تا ‌هر تدبیری دارند برای پس از آبان‌ ماه بیندیشند تا بتوانند از این سالن استفاده کنند، چرا که ممکن است همه چیز آنطور که در زمان‌بندی ارائه شده از سوی پیمانکار مشخص شده، پیش نرود و با کم و زیاد مواجه شود.

او برای پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان به هنرمندان در این روند، پیشنهاد کرد تا آنها درخواست‌های خود را برای آذرماه در سامانه ثبت کنند تا با خیالی راحت، برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرا خود داشته باشند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد البته این را هم اضافه کرد که برای اجراهای صحنه‌ای، سایر سالن‌های دارای مجوز شیراز و فارس، آماده میزبانی دارند و محدودیتی وجود ندارد؛ هنرمندان می‌توانند درخواست‌های خود را برای پس از ماه صفر در سامانه ثبت کنند تا در نخستین جلسه پیش رو بررسی و نتیجه به آنها اعلام شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×