» شهرستان » ورود دادستان کازرون به موضوع قطعی های مکرر برق
شهرستان
کد خبر:29516 | ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷

ورود دادستان کازرون به موضوع قطعی های مکرر برق

پرتو جنوب

دادستان کازرون، موضوع قطعی های مکرر برق در این شهر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری کازرون، در راستای حفظ حقوق عامه، صیانت از حقوق شهروندی و با توجه به قطع گسترده و مکرر برق طی چند هفته اخیر و تشدید آن در چند روز گذشته و نارضایتی شدید شهروندان، به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون جلسه ای اضطراری با حضور قاضی رضوی اصل جانشین دادستان، فیاض مدیریت توزیع برق، رهنمایی نماینده سازمان انتقال برق، بازیار رابط پیشگیری از جرم دادگستری و تعدادی از شهروندان در شعبه دادستانی منعقد گردید.

جانشین دادستان در خصوص موضوع جلسه و حساسیت آن مباحثی مطرح و اظهار داشت: باید تا جایی که امکان دارد سعی گردد به طرق مقتضی قطعی و خاموشی ها کاهش یابند و این موضوع از طریق ادارات متولی به قید فوریت پیگیری شود و همچنان که در مصرف باید صرفه جویی صورت پذیرد از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود علل و عوامل خاموشی ها،جدول زمانبندی این خاموشی ها تا برخی سوتفاهمات، ابهامات و شایعات که باعث نارضایتی شدید مردم گردیده نیز از بین برود.

رضوی اصل گفت: رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مسائل آنها بویژه در مورد قطعی برق باید اولویت مسئولان شهرستان باشد تا هر چه سریع‌تر مشکل خاموشی‌ها برطرف شود.

وی در ادامه گفت: تدابیری برای رفع کامل یا کاهش تا حدامکان قطعی برق اندیشیده شود و جهت جلوگیری از ورود خسارت به اموال و دارایی‌های مردم برنامه‌های قطع برق به طرق مقتضی به مردم اطلاع رسانی شود.

جانشین دادستان همچنین تاکید کرد: از تمامی امکانات و توان داخلی استان و شهرستان در راستای تامین برق شهروندان استفاده شود.

رضوی اصل در ادامه گفت: اقدامات لازم در خصوص پیگیری کاهش خاموشی های شهرستان کازرون با توجه به گرمای شدید هوا انجام و مکاتبات لازم صورت پذیرد و مراتب هرچه سریع‌تر به دادستان‌ مرکز استان و شهرستان گزارش شود.

وی افزود: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به این موضوع ورود می‌کند و در صورت وجود هر گونه اهمال یا ترک وظایف قانونی از سوی مدیران مربوطه در انجام وظیفه به موجب قوانین برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

جانشین دادستان همچنین ضمن بیان دفاع از حقوق عامه و اینکه نباید مردم از این طریق به آنان آسیب و خسارت وارد آید بیان نمود: شهروندان نیز در صورت ورود خسارت به آنها میتوانند از طریق مجاری قانونی و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پیگیری لازم را نمایند.

سپس فیاض مدیریت توزیع برق ضمن بیان علل و عوامل قطعی برق در روزهای گذشته تاکنون گفت: خاموشی ها به هیچ وجه دست شرکت توزیع برق کازرون نبوده و از مرکز می باشد و چنانچه خسارتی هم به شهروندان وارد شده از طریق مجاری قانونی و ثبت نام در سایت مربوطه می توانند خسارات خود را وصول نمایند.

در ادامه رهنمایی نماینده شرکت انتقال برق فارس در شهرستان کازرون، ضمن بیان وضعیت تولید برق در نیروگاه ها و میزان مصرف در شهرستان اظهار داشت: میزان کمبودها،خاموشی ها و کلیه اقدامات انجام شده توسط مدیریت شبکه برق کشور صورت می پذیرد و از دست ما خارج می باشد ولی به دلیل گرمای هوا بالتبع مصارف شهروندان هم بالا رفته که تولید جوابگوی مصرف نیست و خاموشی ها در کلیه مناطق استان بدون تبعیض جهت مدیریت برق در حال انجام است ولی علیرغم همه این مسائل پیگیر حق و حقوق شهرستان کازرون هم هستیم و خواسته های به حق مردم را منعکس می نمائیم.

در پایان شهروندان حاضر در جلسه، انتقادات و سوالات خود را مطرح نمودند و مسئولین حاضر در جلسه به صورت شفاف پاسخ کلیه سوالات را بیان کردند ولی به خاطر گرمای شدید هوا در شهرستان، خواستار پیگیری جهت کاهش خاموشی ها شدند که دستورات لازم جهت پیگیری از طریق مسئولین استانی و نماینده مردم در مجلس صادر شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×