» شهرستان » پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس
شهرستان
کد خبر:29737 | ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷

پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

پرتو جنوب

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس


مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: یکی از ساز و کارهای قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند، تشکیل جلسات کمیته پایش به صورت مستمر و هر هفته برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب ،به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، سید مسعود عظیمی در هشتمین جلسه کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اظهار کرد: در این جلسه موارد مربوط به ۱۰ طرح صنعتی و بررسی وضعیت طرح‌ها و دلایل عدم ساخت و ساز و بهره برداری در مدت زمان مشخص شده در خصوص اعطای مهلت جهت ساخت و ساز و یا فسخ تعیین تکلیف شد.

وی در این جلسه یکی از مشکلات اصلی برخی طرح‌های سرمایه گذاری در استان را آشنا نبودن سرمایه گذاران با مسائل فنی و اقتصادی طرح‌ها بیان کرد و افزود: این موضوع سبب چالش‌های بزرگ در مسیر سرمایه گذاری و راکد بودن طرح‌ها می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر ضرورت انجام مشاوره قبل از صدور جواز تأسیس صنایع به متقاضیان تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران با مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

عظیمی با بیان اینکه کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و ارائه طرح‌های تولیدی مزیت دار مبتنی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هستند، خاطر نشان کرد: اجرای برخی طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد و سبب اتلاف سرمایه‌ها می‌شود بنابراین ضروری است متقاضیان نسبت به این موارد آگاهی بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه حضور مشاورین برجسته و مطلع در کنار سرمایه‌گذاران از بدو تأسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی جلوی بسیاری تصمیمات که منجر به ایجاد دشواری در کسب و کار می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه مشاوران ذیصلاحی که با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همکاری دارند و تعدادی از آنها نیز در مرکز خدمات کسب و کار شهرک فناوری شیراز مستقر هستند می‌توانند مشاوره‌های خوبی به صنعتگران و سرمایه گذاران ارائه دهند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جلسات پایش طرح‌ها، یکی از ساز و کارهای قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند اما در شرایط کنونی توان و امکانات لازم و قصد ادامه کار را دارند، ادامه داد: تشکیل جلسات کمیته پایش به صورت مستمر و هر هفته برگزار می‌شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بر اساس ارائه برنامه زمان بندی باید برای بهره برداری طرح اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار کرد: هدف اصلی ما کمک و حمایت به منظور تسریع در راه اندازی طرح‌های صنعتی است.

وی تاکید کرد: در جلسات کمیته پایش با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آن‌ها پیگیری ویژه برای فعال سازی طرح‌های که شرایط لازم را دارند صورت می‌پذیرد

Print Friendly, PDF & Email
  • ×