» شهرستان » گردهمایی هنرمندان ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی در خانه سعادت شیراز
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:30026 | ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

گردهمایی هنرمندان ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی در خانه سعادت شیراز

پرتو جنوب

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: هنرمندان ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی در خانه سعادت گرد هم می‌آیند.
وی از اجرای مستمر رویدادها، تورها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی آشناسازی صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌های آموزشی – تخصصی با حضور اساتید برجسته و باهدف آشناسازی علاقه‌مندان به تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس در سطح استان در حال برگزاری است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس؛ محمد ثابت اقلیدی امروز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ گفت: فردا رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه صنایع‌دستی سعادت در شیراز برگزار می‌شود که این ورکشاپ صنایع‌دستی از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است و این روند تا برگزاری این جشنواره که آبان ماه است ادامه دارد.
او افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان، عصر پنج‌شنبه (یک شهریورماه) ساعت ۱۷ برگزار می‌گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: فردا در قالب این برنامه آموزشی خانه صنایع‌دستی سعادت میزبان ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل رشته‌های خاتم‌کاری، قلم‌زنی، پیکرتراش، منبت، نگارگری، کاشی هفت‌رنگ، زیورآلات، خراطی، رودوزی سنتی و با حضور اساتید برجسته این هنرها خواهد بود.
ثابت اقلیدی بابیان اینکه ورکشاپ صنایع‌دستی در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود گفت: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این ورکشاپ شرکت نمایند و از نزدیک با نحو ساخت این محصولات هنری آشنا شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: افزایش کارگاه‌های تولیدی، ایجاد اشتغال برای هنرمندان صنایع‌دستی وحمایت ویژه از این افراد در دستور کار جدی این اداره کل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به قابلیت‌های بالای تولیدات صنایع‌دستی استان فارس، اظهار کرد: الگوسازی تولیدات نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات صنایع‌دستی استان دارد.
گفتنی است خانه صنایع‌دستی سعادت سه‌راه نمازی کوچه کلانتری عباسیه گذر سنگ سیاه روبه روی آرامگاه سیبویه خانه سعادت واقع‌شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×