» شهرستان » گسترش زیرساخت‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری مطمئن و یک درآمد ابدی پایدار  است
شهرستان
کد خبر:29728 | ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴

گسترش زیرساخت‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری مطمئن و یک درآمد ابدی پایدار  است

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: گسترش زیرساخت‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری مطمئن و یک درآمد ابدی پایدار  است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ مهدی پوربهی مدیرعامل شرکت عمران صدرا در یک نشست خبری با اصحاب‌رسانه  که همراه با کلنگ زنی دو باب مدرسه به نام شهدای رسانه و شهید صارمی به مناسبت ۱۷ مرداد ماه همراه بود با انتقاد از عدم‌عملکرد دستگاه‌های مختلف در شهر صدرا افزود: هیچ دستگاه خدمات‌رسانی حتی ‌هزار تومان هم در شهر صدرا پروژه اجرا نکرده و همه پروژه‌ها با اعتبارات شرکت عمران صدرا اجرا شده است.

وی اشاره به برخی از فعالیت‌های شرکت عمران صدرا خاطرنشان کرد: در نهضت ملی مسکن تعداد ۱۷۳۰۰ واحد مسکونی سهم شهر صدراست که در ۱۰ سایت درحال اجراست. او در همین رابطه اظهار داشت: برای اجرای طرح مسکن ملی در صدرا مساحتی معادل ۲۰۰هکتار از مجموع ۵۴۰۰هکتار محدوده شهر در نظر گرفته شده و درحال پیشرفت است.

به گفته این مقام مسئول ۳۰هکتار از این اراضی به اجرای ۶۶ پروژه خدماتی و روبنایی با۳۵۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص دارد که دستگاه‌های متولی مکلفند نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت عمران صدرا اعبتارات آزادراه از  ۴۰۰میلیارد تومان به ۶۰۰میلیارد تومان افزایش دارده است.

پوربهی از گسترش زیرساخت‌های ارتباطی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و یک درآمد ابدی پایدار برای شهر صدرا یاد کرد و اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی در این خطوط ارتباطی تأکید نمود. به گفته این مقام مسئول با نصب دوربین‌های ثبت عوارض ۹تا ۱۰ درصد درآمد این بزرگراه متعلق به شهر صدراست.

پوربهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شهر صدرا از نظر زیر ساخت ها ۳۶ سال عقب ماندگی دارد  گفت: برای رفع عقب‌ماندگی‌های صدرا با احتساب مسکن‌های ملی ۲۱‌هزارمیلیارد تومان و بدون احتساب آن ۱۰‌هزارمیلیارد تومان لازم داریم این درحالی است که بودجه عمرانی ما ۵۰۰تا۷۰۰میلیارد تومان است.

او خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲ مدرسه و ۱۸مسجد  به همراه پروژه‌های روبنایی و زیربنایی توسط  شرکت عمران صدرا ایجاد شده است. او خواستار محاسبه قانونی عوارض مایلاتی شد و اظهار داشت: گسترش زیرساختی‌های خدماتی این باید در حساب مالیاتی شرکت عمران صدرا درج شود. اما اضافه عوارض پرداختی که باید به حساب شرکت عمران بازگردد هنوز وصول نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با اشاره به افق ۴۱۰‌هزار نفری این شهر افزود: امروز جمعیت شهر صدرا ۲۰۰‌هزار نفر است که با ساخت ۱۷هزار مسکن نهضت ملی دست‌کم ۵۰‌هزار نفر دیگر به آن افزوده می‌شود. این درحالی است که  می‌خواستند ۷۰‌هزار متقاضی مسکن در شیراز را وارد شهر صدرا کنند که با اعتراض ما به‌دلیل کمبود زمین و عدم ظرفیت روبه‌رو شد.

* اگر مشخص شود  متقاضی امتیاز نهضت ملی مسکن  را فروخته این امتیاز  باطل می‌شود

پوربهی درخصوص خرید و فروش امتیاز مسکن نهضت ملی هم افزود: طبق قانون خرید و فروش امتیاز نهضت ملی خلاف است و اگر مشخص شود کسی امتیازش را فروخته این امتیاز  باطل می‌شود، معتقدیم مسکن ملی فرصت است نه تهدید، اما  برخی آگاهی ندارند بخشی می‌گویند مسکن ملی صدرا مشکل دارد. وی با اشاره به سرعت بخشی خطوط، انتقال آب صدرا و رفع مشکل کمبود آب صدرا در آینده نزدیک از اجرای مترو  به‌عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت یاد کرد و گفت:در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد اما هز کار بزرگی هزینه و زمان می‌خواهد. او بیان داشت: درخصوص مترو صدرا اگر بخواهیم پروژه را به‌صورت یک لوپ کامل اجرا کنیم ۶۰‌هزارمیلیارد تومان و اگر بخواهیم از ایستگاه راه‌آهن و با استفادت از امکانات آن‌ها باشد ۶هزار میلیارد تومان باشد اما اجرای آن منوط، نگاه شهر بالاست یعنی شیراز است که در این طرح برای صدرا مترو دیده نشده اما  هم اکنون مراحل بررسی مجدد این طرح هم درحال انجام است که با بررسی مجدد و دیده شدن مترو بسیاری مشکلات هم حل می‌شود.

پوربهی درخصوص برخی افراد و ارگان‌هایی که زمین‌های مرغوب صدرا را از گذشته متصرف شده اما به وظایف خودشان عمل نکردند هم گفت: این افراد با عناوین مختلف ساخت مدرسه و درمانگاه و خدمات‌عمومی در گذشته زمین‌هایی را با پرداخت مبلغی کم دریافت کردند اما طی این مدت کاری نکردند در این راستا ما با جدیت به‌دنبال باز پس‌گیری این زمین‌ها هستیم

*آمادگی ارایه رایگان زمین برای احداث مدرسه  هستیم 

وی افزود: درخصوص ساخت مدرست ما حاضریم همین الان هم اگر آموزش‌وپرورش قصد ساخت مدرسه داشته باشد زمین رایگان را طبق قانون در اختیارشان بگذاریم. مدیرعامل شرکت عمران صدرا با اشاره به اینکه اولویت این شرکت ساخت مدرسه است از کمبود ۱۷ مدرسه در صدرا خبر داد.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×