» آرشیو » تخریب ۱۹ ساخت و ساز غیرمجاز در ۲ مجتمع باغشهری شهرستان کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10211 | ۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱

تخریب ۱۹ ساخت و ساز غیرمجاز در ۲ مجتمع باغشهری شهرستان کازرون

پرتو جنوب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از تخریب ۱۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل؛ ۲ مجتمع باغشهری و یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی در تشریح این خبر اظهار داشت: با دستور قاطع قضایی دادستان کازرون و حفاظت مقتدرانه یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری کشاورزی اعمال قانون گردید.

وی در ادامه گفت: با اجرای این عملیات ۱۹ مورد باغشهر شامل دیوارکشی، استخر، کرسی بندی و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب و بیش از ۲۰۰ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

رشیدی، معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده قانونی شهر جز در موارد ضروری ممنوع می باشد و بر اساس نص صریح قانون، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه فروش، افراز تفکیک و ساخت و ساز در زمینهای کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

رشیدی با بیان اینکه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی یک وظیفه ملی و همگانی است افزود: عموم شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز اراضی مراتب را از طریق شماره ۱۳۱ گزارش کنند و توصیه می گردد برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و وقوع جرم با کارشناسان مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت نموده و فریب افراد سودجو را نخورند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×