» آرشیو » در دیدار استاندار فارس با معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده مطرح شد: استفاده از تجربه فارس در زمینه دورکاری بانوان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12755 | ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۴

در دیدار استاندار فارس با معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده مطرح شد: استفاده از تجربه فارس در زمینه دورکاری بانوان

پرتو جنوب

در دیدار دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، استفاده از تجربه استان فارس در زمینه اجرای طرح دورکاری بانوان مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، استاندار فارس در این دیدار گفت: در بحث دورکاری بانوان شاغل اعلام کرده ایم که بانوان متاهل فاقد فرزند یک ساعت دورکاری کنند و بانوان متاهل دارای فرزند زیر ۱۸ سال ۲ ساعت دورکاری انجام دهند.
دکتر ایمانیه افزود: علاوه بر این با استفاده از اختیارات استاندار فارس، هم اینک فعالیت کارکنان دستگاه های اجرایی استان در روزهای پنجشنبه به شکل دورکاری است.
وی ادامه داد: تاکید کرده ایم که بر روند دورکاری به شدت نظارت شود و چنانچه دستگاه ها و کارکنان آنها عملکرد مطلوبی نداشته باشند دورکاری آنها لغو خواهد شد.
استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم استفاده از توانمندی بانوان در زمینه های مدیریتی نیز گفت: البته به رغم اینکه چندین بار تقاضا کرده ایم که بانوان توانمند برای پست های مدیریتی معرفی شوند اما به حد انتظار معرفی صورت نگرفته است.
دکتر ایمانیه افزود: البته هم اینک بانوان در سطوح مختلف مدیریتی در استان فعالیت دارند اما اطمینان داریم که ظرفیت بانوان استان بیش از اینهاست و از توانمندی آنها در عرصه های بیشتر مدیریتی می توان استفاده کرد.

نگاه مثبت استاندار نسبت به واگذاری مدیریت به بانوان قابل تقدیر است

معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از نگاه مثبت استاندار نسبت به واگذاری پست های مدیریتی به بانوان، این نگاه و عملکرد را قابل تقدیر و تحسین دانست.
دکتر انسیه خزعلی افزود: باید از این فرصت استفاده شود و بانوان توانمند برای تصدی پست های مختلف مدیریتی معرفی شوند.
وی ادامه داد: قطعا تحول در زمینه انتصاب بانوان در پست های مدیریتی می تواند به ارتقاء جایگاه کشور در این حوزه همانند بخش های آموزش و بهداشت کمک کند.
معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده، در خصوص دورکاری بانوان هم گفت: در این زمینه نیز پیشنهاد می شود که از تجربه فارس در این زمینه استفاده شود و با عملیاتی کردن این کار در چند دستگاه اجرایی استان بر اساس قانون دورکاری، نتایج آن مشخص و مورد الگوبرداری در سایر استان‌ها و همینطور به صورت ملی مورد استفاده قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×