» حوادث » بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند
حوادث - سیاسی
کد خبر:24870 | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

پرتو جنوب

برخی اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا خبر می‌دهد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، هیچ منبع رسمی تا این لحظه این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

شبکه خبر از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور خبر داد.

گروه‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور هستند.

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

همچنین برخی اخبار تایید نشده حکایت از این دارد که ساعتی هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در رادار نبوده است.
از محل و چگونگی سقوط خبری نیست، با توجه به تماس های نصفه نیمه برقرار شده، زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است، اما از اینکه آیا کسی شهید شده است یا خیر اطلاعی در دسترس نیست.
برخی منابع غیر رسمی از شهادت برخی همراهان رئیس جمهور خبر می دهند، اما منابع رسمی تاکنون هیچ اظهار نظر مشخصی در این مورد نداشته اند و چنین اخباری تا ساعت ١۶:۵٠ دقیقه تایید نمی‌شود.

وزیر کشور آخرین وضعیت حادثه بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد

وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر آخرین وضعیت بالگرد حامل رییس‌جمهور را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور اظهار کرد: با افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی که اتفاق افتاد رئیس جمهور به همراه هان با چند بالگرد برمی‌گشتند که یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت بودند که به دلیل مه آلود بودن بوده است.

وی افزود: گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت اند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند کارها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وزیر کشور افزود: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منطقه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

اعزام پهپادها وتیم‌های امدادی به محل حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور خبر داد.

بابک محمودی گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی افزود: محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است. تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی گفت: ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد. تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

رسیدن تیم‌های امدادی به محل احتمالی سقوط

گفته می‌شود تیم‌های امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند.

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل سقوط اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

میرتاج الدینی: بالگرد پیدا نشده

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده آذربایجان شرقی گفته است: بالگرد حامل رئیس جمهوری پس از سقوط هنوز پیدا نشده‌است. خبری از وضعیت سلامت ابراهیم رئیسی در دست نیست.»

تلفن تماس امام جمعه تبریز که در بالگرد حضور داشته از دسترس خارج است.

این خبر به روزرسانی می‌شود

Print Friendly, PDF & Email
  • ×