» شهرستان » گوجه فرنگی کازرون وارد بازار شد
شهرستان
کد خبر:25640 | ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳

گوجه فرنگی کازرون وارد بازار شد

پرتو جنوب

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گوجه فرنگی در سطح بالغ بر ۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ صابر پرویزی جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: عملیات برداشت گوجه فرنگی در سطح ۲ هزار و ۵۴۳ هکتار از مزارع این شهرستان شروع شده و تا آخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت محصول گوجه فرنگی ۸۵ تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۱۶ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع زیر کشت برداشت شود.

وی با بیان اینکه ارقام غالب کشت سانسید، بریویو، ۸۳۲۰، بدرو است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد مزارع به صورت نشایی با پوشش زیر پلاستیک کاشت می‌شود و آبیاری مزارع به شیوه روش‌های نوین آبیاری به صورت تیپ است.

بیشتر بخوانید:

 برداشت عدس تلخ در شهرستان کازرون

او افزود: این محصول به جز مصرف داخلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و دبی صادر می‌شود.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: برای مبارزه با عوامل خسارتزای مهم گوجه فرنگی به خصوص آفات شب پره مینوز گوجه فرنگی و کرم میوه خوار و کم کردن تعداد دفعات سم پاشی همه روش‌های مدیریت تلفیقی به بهره برداران آموزش داده شده و استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از تله و فرمون‌های جنسی، انواع جلب کننده‌ها و کارت‌های رنگی در اولویت است.

مریم پورحسینی مسئول زراعت شهرستان گفت: با توجه به آموزش، آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص QR کد( محصولات دارای شناسنامه با کد اسکن سریع که حاوی اطلاعات کشت و عملیات داشت از جمله مصرف نهاده های کشاورزی می باشد) تعدادی از بهره برداران موفق به اخذ این کد شده اند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×