» سیاسی » وضعیت فرونشست دشت های استان فارس بررسی شد
سیاسی
کد خبر:27693 | ۲۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴

وضعیت فرونشست دشت های استان فارس بررسی شد

پرتو جنوب

به ریاست استاندار فارس، جلسه بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های استان فارس با حضور اساتید به نام و مطرح دانشگاهی با هدف راه های مقابله با این مشکل برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های استان فارس که با حضور اساتید به نام و مطرح دانشگاهی برگزار شد، بر ضرورت به روز رسانی مطالعات انجام شده در حوزه فرونشست دشت‌های فارس تاکید کرد و گفت: فرونشست در دشت‌های استان یکی از معضلات زیست محیطی است که اگر به صورت علمی به آن توجه نشود تبعات جبران ناپذیری دارد.
استاندار فارس بر ضرورت مقابله با این پدیده تاکید و بر استفاده از همه راه‌ها برای کاهش اثرات آن تصریح کرد و گفت: در صورت تشخیص نخبگان دانشگاهی، پیشنهاد شود که در کدام نقاط از شهر ایجاد چاه‌های جذبی، از سرعت پیشرفت فرونشست می کاهد.
وی افزود: خروج پساب از شهر شیراز یکی از دلایل کاهش آب‌های سفره‌های زیرزمینی و در نهایت ایجاد پدیده فرونشست خواهد بود پس، کمیته‌ای علمی این موضوع را بررسی می کند و قراردادهای جدید بر اساس نظر آن کمیته منعقد خواهد شد.
ایمانیه از ضرورت تاسیس دبیرخانه فرونشست زمین در سازمان آب منطقه‌ای استان سخن گفت و تصریح کرد: طی یک قرارداد همکاری، مطالعه دشت‌های تاریخی از جمله تخت جمشید، دشت مرودشت، حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام، فرودگاه شیراز و پهنه برف فروشان در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد تا وضعیت آنها به صورت علمی مشخص شود.
نماینده عالی دولت خواستار ارائه پیشنهادهای سریع و عملیاتی برای مقابله با این پدیده خطرناک شد و بر توجه همه سازمان‌ها بر مقابله با این پدیده تاکید کرد.

در ابن جلسه پروفسور عزت‌الله رئیسی از چهره های ماندگار دانشگاه شیراز در حوزه آب و خانم دکتر مریم دهقانی، دکتر علی رضا صادقی از اساتید دانشگاه شیراز توضیحاتی ارائه نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×