» شهرستان » کسب رتبه برتر کشوری اداره نظارت و ارزیابی مراکز درمانی سرپایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
شهرستان
کد خبر:31050 | ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷

کسب رتبه برتر کشوری اداره نظارت و ارزیابی مراکز درمانی سرپایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پرتو جنوب

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره نظارت و ارزیابی مراکز درمانی سرپایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از نظر تعداد بازدیدهای انجام شده در کشور در سال گذشته جزو دانشگاه های برتر بوده است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس اداره نظارت و ارزیابی مراکز درمانی سرپایی معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه نظارت صحیح، موجب ارائه خدمات بهتر و حفظ حقوق ارایه کنندگان و گیرندگان خدمات درمانی می شود، اعلام کرد: در حال حاضر، بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی شامل مطب، درمانگاه تخصصی و عمومی، کلینیک و دیگر موسسات پزشکی و دفاتر کار در شیراز و شهرستان های استان فعالیت می کنند.
دکتر «رضا مرزبانی» با اشاره به اینکه بازرسی و پایش مراکز درمانی بر اساس برنامه ریزی های مدون در حال انجام است، افزود: مهمترین هدف از این بازرسی ها، بهبود و ارتقای کیفیت ارایه خدمات درمانی به بیماران است.
او نظارت مردمی را بازوی توانمند در حوزه نظارت دانست و با تاکید بر اینکه نظارت مردمی می تواند موجب شناسایی زودتر مراکز درمانی غیر مجاز شود، ادامه داد: سامانه های تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه درمان است.
دکتر مرزبان در خصوص نحوه شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز نیز گفت: تمامی مکان‌های ارایه دهنده خدمات زیبایی و پزشکی، باید دارای مجوز قانونی و تابلوی معتبر باشند.
به گفته رییس اداره نظارت و ارزیابی مراکز درمانی سرپایی معاونت درمان دانشگاه، هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز، اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×