» شهرستان » پنل‌های خورشیدی به مدارس کازرون راه خواهند یافت
شهرستان
کد خبر:31331 | ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷

پنل‌های خورشیدی به مدارس کازرون راه خواهند یافت

پرتو جنوب

یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کازرون با ریاست محمدعلی بخرد فرماندار ویژه شهرستان، امیرحسین جمشیدی مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورا و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان کازرون با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کازرون، در این جلسه امیرحسین جمشیدی مدیر اداره آموزش و پرورش کازرون با تبریک به همه مردم شهرستان، از موفقیت دانش آموزان کازرونی در کنکور سراسری خبر داد و اظهار کرد: درحالی برای شهرستان کازرون ۱۰ نفر حائز رتبه دو رقمی کنکور در کشور شده‌اند (۴ نفر دانشگاه فرهنگیان) که بعضی از مناطق شیراز و برخی شهرستان‌های شاخص فارس، از این مهم بی‌بهره مانده‌اند.

جمشیدی سپس با اشاره به دشواری‌های اجرای پروژه مهر و مدیریت مشکلات برای اجرای هرچه بهتره این پروژه گفت: پروژه مهر امسال از بابت کمبود نیروی انسانی با توجه به بازنشستگی تعداد قابل توجهی از همکاران، سختی‌هایی را به دنبال داشت.

وی افزود: شرایط ثبت نام و تاکید برخی خانواده‌ها بر حضور فرزندان‌شان در مدارسی دیگر، دشواری ‌هایی را برای مدیران مدارس به دنبال داشت که البته به نحو احسن مدیریت شد تا همه دانش آموزان امکان ثبت نام داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پروش کازرون در ادامه ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز و نیک‌اندیش بیان داشت: پس از افتتاح هنرستان خیرساز صنعت و ساختمان در هفته دولت، در آغاز مهرماه و همچنین آذرماه نیز دو مدرسه خیرساز دیگر به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر آموزش و پرورش کازرون همچنین خبر از بکارگیری پنل‌های خورشیدی در مدارس کازرون داد و تصریح کرد: برای اولین بار در کشور این برنامه را برای ۲۰ مدرسه کازرون و با کمک حدود ۲۰ میلیارد تومانی خیرین در پیش داریم که برای تولید و مصرف بهینه انرژی استفاده خواهد شد. این اقدام همچنین کمک به درآمدزایی مدرسه برای ارتقای هرچه بهتر وضعیت اموزشگاه‌ها را خواهد داشت.

در ادامه جلسه، حمیده پورپولادفرد، معاون آموزش متوسطه به لزوم پیگیری کسب امتیاز راه‌اندازی مدرسه سمپاد در دوره متوسطه اشاره و اذعان کرد: با توجه به قبولی بیش از ۷۰ نفری کازرونی‌ها در دانشگاه فرهنگیان، پیگیر ایجاد مدرسه تیزهوشان متوسطه اول بودیم که باوجود داشتن شرایط مناسب، اما به دلیل کم دقتی از سوی نماینده‌ای در سطوح کشوری مدارس سمپاد در بیان شرایط حائز امتیاز، این سهمیه نصیب کازرون نشد و به شهرستانی دیگر تخصیص یافت. لذا از فرماندار و نماینده محترم خواستار پیگیری این مهم برای سال آینده هستیم.

وی همچنین از فشار برخی خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان‌شان در مواردی از مدارس به دلایل برخی ذهنیت‌ها گلایه کرد و خواستار حمایت از دیگر مدارس برای ارتقای شرایط آنها شد تا همه مدارس جزو انتخاب‌های خانواده‌ها قرار بگیرند.

پورپولادفرد در راستای تامین امنیت دانش آموزان در مدارس دخترانه، خواستار همکاری نیروهای انتظامی در ساعات خاصی از روز شد.

پس از وی، کامبیز غفاری نماینده مدارس غیر دولتی در شورای آموزش و پرورش بیان داشت: بیش از ۸۰۰ دانش آموز داریم اما در مجموعه مدارس غیردولتی، مکان‌های مناسبی بعضا وجود ندارند و مکان‌های جدید نیز با محدودیت وسختی از سوی نوسازی مدارس تایید می‌شود. همچنین ظرفیت این مدارس نیز در قبال تقاضای ثبت نام کم است که خواستار افزایش ظرفیت آنها هستیم.

سپس رضا محمدی کارشناس امور شوراهای شهرستان با بیان مصوبات قبل از جمله فرم گواهی بهداشت و نظارت بر سرویس ها، خواستار تنظیم ساعات شروع و پایان مدارس و هماهنگی با سرویس‌های مدارس شد.

ساختمان مدارس فرسوده طی قراردادی به مدارس غیردولتی تحویل داده شوند

در پایان محمدعلی بخرد فرماندار ویژه شهرستان کازرون به بیان نکات و جمع‌بندی مباحث پرداخت و گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در مدارس غیر دولتی، مصوبه پیشین شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرامون تحویل مدارس فرسوده و کمتر از هزار متر مربع به مدارس غیر دولتی به طور مکتوب به شورای آموزش و پرورش استان منتقل و درخواست شود تا با موافقت با حل این مسئله، نیاز فضای آموزشی شهرستان و مدارس غیردولتی نیز مرتفع شوند.

ثبت نام از روستا به شهر یا تاکید خانواده‌ها بر تغییر مدارس فرزندان، ناترازی آموزشی به دنبال دارد

رئیس شورای آموزش و پرورش کازرون با انتقاد از درخواست برخی والدین در روستا جهت ثبت نام فرزندانشان در مدارس شهر، این اتفاق نامناسب را موجب ناترازی بین معلم و دانش آموز عنوان کرد.
او افزود: همچنین با این اقدام، به مرور مدارس روستاها از حدنصاب کاهش یافته و منجر به تعطیلی مدرسه در روستا می‌شود. لذا موکدانه درخواست داریم مدیران محترم در این زمینه دقت کنند که با ارائه قولنامه سوری یا تحت فشار گذاشتن آموزش و پرورش، با این درخواست ها موافقت نشود تا تعادل آموزشی در شهرستان برقرار گردد.

اداره نوسازی مدارس فارس، تکلیف مدارس نیمه‌ساخت را هرچه سریعتر روشن کند

وی همچنین از بلاتکلیفی صورت گرفته از سوی نوسازی مدارس استان و ماندگاری وضعیت نامناسب برخی مدارس نیمه‌ساخته از جمله در روستای خیرآباد کرونی به طور جدی انتقاد کرد و خواستار روشن شدن این موضوع شد.

فرماندار کازرون سپس پیگیری دریافت امتیاز راه‌اندازی مدرسه سمپاد مرکز آموزش استعدادهای درخشان را تحت عنوان غرب فارس را لازم دانست تا با استفاده از ظرفیت رشد کازرون، دیگر شهرستان‌های غرب فارس نیز بهره مند شوند.

بخرد، برنامه‌ریزی تامین سالن برای مدارس متوسطه فاقد این ظرفیت را ضروری برشمرد. تا با کمک خیرین از این مهم برای برگزاری امتحانات و برنامه های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه، فرماندار ویژه شهرستان کازرون با اشاره به اهمیت بسزای آموزش و پرورش و لزوم حضور اعضا در شورای مربوطه شهرستان، دستور اخطار کتبی به غایبان این جلسه را صادر کرد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×