» شهرستان » راه اندازی رشته راهنمای گردشگری در یکی از هنرستانهای پسرانه برای نخستین بار در فارس
شهرستان
کد خبر:31333 | ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲

راه اندازی رشته راهنمای گردشگری در یکی از هنرستانهای پسرانه برای نخستین بار در فارس

پرتو جنوب

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: راه اندازی رشته راهنمای گردشگری برای نخستین بار با همکاری سازمان گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت این استان مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، یحیی علیرضا پور از تصویب و راه اندازی  رشته راهنمای گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت خبر داد.

وی افزود: راه اندازی رشته راهنمای گردشگری برای نخستین بار با همکاری سازمان گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت این استان مصوب شد.

علیرضاپور تصریح کرد: در سفر کارشناس دفتر فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و نماینده سازمان گردشگری کشور به فارس،  این مهم محقق شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس سازمان گردشگری برای همه هنرجویان فارغ التحصیل در این رشته کارت گردشگری صادر می‌کند.

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این فرصت بسیار عالی برای دانش‌آموزان فارس است تا با کسب مهارت های لازم ، آماده ورود به بازار کار شوند.

وی گفت: بر اساس توافقنامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان گردشگری کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ این رشته با نظارت، اجرا و آموزش از سوی سازمان گردشگری بصورت پایه در پنج استان ایجاد می‌شود که فارس یکی از آنها است.

علیرضا پور افزود: دانش آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته می توانندبرای ثبت نام به هنرستان امام حسن عسکری (ع) مرودشت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: توجه به آمایش منطقه‌ای در ایجاد و توسعه رشته‌های هنرستانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به استان پهناور و استراتژیک فارس نگریسته شود، اهمیت گردشگری بیش از پیش مشهود است.

رئیس اداره آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: فارس با قدمت چند هزار ساله از ظرفیت عظیم گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعت گرا برخوردار است که هر یک می‌تواند موتور محرکه اقتصاد این استان باشد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×