» شهرستان » «روز خون» همزمان با سالروز حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) پخش می شود 
شهرستان
کد خبر:31676 | ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱

«روز خون» همزمان با سالروز حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) پخش می شود 

پرتو جنوب

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس گفت: بر اساس مصوبه سازمان صدا و سیما سریال روز خون در یک سال گذشته پیش تولید شد و امروز شاهد مراحل تصویر برداری آن هستیم، این سریال در قالب هفت قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در آبان‌ ماه سال جاری  مصادف با سالروز  حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)  از  شبکه فارس و شبکه های دیگر پخش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛ امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در نشست خبری با حضور  اصحاب رسانه و عوامل سریال روز خون در مرکز صدا و سیما استان فارس ابتدا به برنامه های راهبردی صدا و سیما مرکز استان  اشاره کرد و گفت: دوره مدیریتی جدید از ۲۳ مرداد ماه آغاز شده و امیدوارم با نگاهی هم افزایانه شاهد پیشرفت رسانه در استان فارس باشیم.

او به کارکرد ها این سازمان اشاره کرد و توصیح داد: در این دوره رسانه استان چند کارکرد ازجمله، کارکرد آسایشگاهی را در برنامه دارد که به واسطه آن  از ابزار هنر به عنوان ابزار آسایش دهنده جامعه در مفاهیم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استفاده می‌ کند و کارکرد هم افزایی که به واسطه آن سازمان تولیدات و توانمندی های خود را با استفاده از ظرفیت هنرمندان استان افزایش می‌دهد.

رفیعی به ۳ راهبرد و رکن رسانه ملی در استان فارس  اشاره کرد و افزود: ما در سازمان صدا و سیما دارای سند تحول هستیم و محور همه برنامه ریزی ها بر مبنای ۳ راهبرد هویت محوری که هویت اسلامی و ایرانی و انقلابی را در بردارد، عدالت گستری که صدا و سیما بتواند زبان مردم استان باشد و عدالت گستری فعالیت می کنیم.

استفاده از بازیگران بومی در ساخت سریال روز خون

او با بیان اینکه ساختار نمایشی می‌تواند  تاثیر بیشتری بر جامعه داشته باشد، گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد حادثه تلخ تروریستی و تکفیری حرم شاهچراغ  بودیم که جمعی از هموطنان در حرم امن احمد بن موسی به شهادت رسیدند، و رسانه ملی به تعصی از فرمان رهبر انقلاب که فرمودند نگذارید این حادثه به فراموشی سپرده شود یک طرح سریال تلوزیونی تنظیم کرد که به تصویب رسید.

او ادامه داد: دوستان ما همت کردند و بر اساس مصوبه سازمان صدا و سیما سریال روز خون را در یک سال گذشته پیش تولید کردند و امروز شاهد مراحل تصویر برداری آن هستم، این سریال در هفت قسمت ۴۰ دقیقه ای در آبان ماه مصادف با سالروز این حادثه تروریستی از  شبکه فارس و شبکه های دیگر پخش خواهد شد.

مدیرکل سازمان صدا و سیما استان فارس با بیان اینکه در ساخت این سریال از قالب بازیگران بومی استفاده شده، گفت: سعی شده در تولید این اثر از ظرفیت های استانی استفاده شود، در این سریال با ۱۲ نفر هنرمند غیر بومی و ۲۵ نفر از بازیگران استان فارس همکاری شد و امیدواریم با سیاست های دوره جدید بتوانیم از همه ظرفیت ها‌ی استان و فعالین حوزه هنر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:  برای این اثر نمایشی حدود ۶۰۰ سکانس و ۸۵ لوکیشن پیش بینی شده  و با حدود ۲۰۰ هنرمند همکاری شده است.

او با بیان اینکه سازمان صدا و سیما سرمایه گذاراصلی این پروژه است، گفت:  سعی شده از نهاد های مختلفی که تمایل به همکاری و سرمایه گذاری در این پروژه را دارند استفاده شود اما تا به امروز نهاد اصلی سرمایه گذاری صدا و سیما بوده است.

این مسوول به همکاری سپاه فجر در این داستان نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه فجر و مرکز آفرینش های سپاه در این مقطع اقدامات خوبی انجام دادند و علاوه بر همه محدودیت هایی که داشتد سعی کردند در کنار هنرمندان باشند، امیدواریم این همکاری ها روز به روز افزایش یابد.

استفاده از نماهای معرف استان فارس در روز خون

مرتضی رضایی، تهیه کننده سریال روز خون به موضوع این سریال اشاره کرد و توضیح داد: ما ۸ ماه بر روی این طرح پژوهش کردیم و در نهایت موفق شدیم برای اولین بار از استان فارس یک طرح را در دفتر رسانه فیلمنامه ملی به ثبت برسانیم، پیش تولید اولین قرارداد در عید غدیر بسته شد که با حضور آقای رئوف  کلید خورد.

او ادامه داد: در این سریال شاهد فعالیت های هفت خانواده در بستر یک قصه پلیسی به صورت همزمان هستیم که در نهایت به حادثه‌ تروریستی گره می خورد.

وی به با اشاره  لوکیشن های سریال بیان کرد: لوکیشن های این سریال به نحوی انتخاب شده که شهر شیراز و استان فارس شناسانده شود و از نماهای معرف استان در تولید این سریال استفاده شده است‌.

رضایی عوامل این سریال را معرفی کرد و گفت: حمید رضا همتی کارگردان، محسن دانشور، مجتبی رنجبر و قاسم عبدی تیم نویسندگان،کست مدیریت هادی شمال وند، روح الله جعفر بیگی مدیر صدا برداری، حبیب کریم زاده طراح صحنه و رحمت عبدالله زاده مدیر تولید هستند.

او با بیان اینکه در ساخت این سریال  مخاطبان عام را در نظر گرفتیم توضیح داد: باتوجه به اینکه اکثر مخاطبان این سریال عموم مردم هستند ما  فیلمنامه را در قالب یک داستان پیش بردیم سپس به  افراد مظلوم در این حادثه پرداختیم و ازتصاویری که توسط دوربین های مدار بسته ثبت شده بود در تیتراژ پایانی استفاده کردیم.

تهیه کننده این سریال در آخر به سرمایه گذاران و بودجه این برنامه اشاره کرد و گفت: در ساخت این سریال سازمان صدا و سیما سرمایه گذار اصلی ما است و بودجه ای که در این کار به ما اختصاص داده‌اند به همان میزانی است که به کار های تک لوکیشن اختصاص داده می‌شود اما ما با همان بودجه درحال تولید این سریال پلیسی هستیم.

او ادامه داد: ما هنرمندان توانمدی در این سریال داریم که دلسوزانه در صحنه حضور پیدا کردند و اکثر آنها نرخ قرارداد هایشان را حدود ۴۰ درصد کمتر از عدد اصلی به نیت شهدا این حادثه بسته‌اند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×