» شهرستان » هفته فرهنگی هنری حافظ از روز ۶ مهر آغاز می‌شود
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:32240 | ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸

هفته فرهنگی هنری حافظ از روز ۶ مهر آغاز می‌شود

پرتو جنوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هفته فرهنگی هنری حافظ از روز ششم مهر آغاز و برنامه‌های این ایام تا روز بیستم مهر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ حمیدرضا قانعی در نشست خبری خود با خبرنگاران با موضوع تشریح برنامه‌های اجرایی یادروز حافظ اظهار کرد: هفته فرهنگی هنری حافظ در شیراز با موضوع محوری حافظ در گستره جغرافیایی ایران از روز ششم مهر آغاز می‌شود و تا بیست‌ونهم مهر برنامه‌های این ایام در بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و علمی اجرا می‌شود که یکی از ویژگی‌های متفاوت هفته فرهنگی و هنری حافظ در سال پیش رو مشارکت مجموعه‌های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های این ایام است.

وی افزود: از روز جمعه ششم تا پانزدهم مهر اجرای تئاتر را در آرامگاه حافظ خواهیم داشت و  در روزهای شانزدهم تا هجدهم مهر رونمایی از بازی رندو، آلبوم خلوت‌نشین و تقدیر از هنرمندانی که درجه هنری ملی را کسب کردند، صورت می‌گیرد، همچنین در روز ۱۹ مهر مراسم رسمی روز حافظ آغاز و گلباران آرامگاه حافظ انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: بازی رومیزی رندو با خلاقیت جمعی از هنرمندان فارس طراحی شده است که محتوای این بازی رومیزی این است که کودکان و نوجوانان در حین بازی غزلیات حافظ شیرازی در ذهن آنها متجلی می‌شود تا در اذهان بماند.

قانعی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اتفاقات ویژه که در سال گذشته رقم خورد سفارش تولید یک آلبوم موسیقیایی بود که با حضور شش نفر از خوانندگان مطرح فارس این آلبوم تهیه و رونمایی شد و در ایام حافظ قطعاتی از این آلبوم با حضور خوانندگان آن در مراسم‌های متفاوت خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: در شامگاه نوزدهم مهر در محل آرامگاه حافظیه اجرای زنده علی زند وکیلی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: با توجه به اورهال مجموعه تالار حافظ که از یکم شهریور آغاز شد تعویض کامل موکت، صندلی و سیستم‌های خنک کننده در فاز اول تا پانزدهم مهر به اتمام می‌رسد و اجرای رویدادها مجدد در این فضا آغاز می‌شود.

قانعی اظهار کرد: هزار صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینمای فارس اضافه شد و در هفته فرهنگی هنری حافظ با افتتاح پردیس سینمایی صدرا در شهر صدرا ۵۰۰ صندلی به زیر ساخت‌های سینمایی فارس اضافه می‌شود و روند افتتاح سینما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به اجرای نمایش لسان‌الغیب اشاره کرد و افزود: در این نمایش چهار بازیگر تراز ملی حضور دارند و علاوه بر گروه موسیقیایی در تراز اول کشور، تعدادی از هنرمندان شیراز در این نمایش نامه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این نمایش نامه مبتنی بر تشریح زندگی خواجه شمس‌الدین حافظ شیرازی خواهد بود.

قانعی خاطر نشان کرد: حافظ شیرازی در حقیقت تک ستاره درخشان ادبی و فرهنگی جهان کنونی ما است و مردم شیراز و اهالی فارس در هر جای دنیا که باشیم به نام حافظ شناخته و معرفی می‌شویم و هر آنچه تلاش کنیم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

در این مراسم همچنین پوستر هفته فرهنگی هنری حافظ رونمایی شد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×